invulform

Status
Niet open voor verdere reacties.

renzmenz

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2003
Weet iemadn hoe dat zit met CGI scripts en dergelijke als je een eigen domein hebt? Ik heb nu een invulformulier op mijn site van een gratis service, maar met reklame. Die stamt nog uit de tijd dat ik geen domein had. Ik dacht dat er misschien een (standaard) mogelijkheid zou zijn nu met een eigen domein. :confused:

Heb je bij je internet-abonnement geen webspace gekregen?
Zo ja, heeft je provider geen cgi-script dat je mag gebruiken?

Of heb je bij je domeinnaam webspace bij?
Misschien dat je daar ook een kant en klaar cgi-script mag gebruiken.

Greetz : Jer:cool:en.

ik heb de wespace erbij inderdaad, maar ik zou niet weten wat het kant en klare script zou zijn. Op de pagina van mijndomein.nl staat dat er geen standaard scripts voor de gebruikers (zoals ik) zijn.

Met cgi kan ik ook niet helpen.
Ondersteunt de server php? Niet dat ik daar veel van ken, maar dat is ook een optie.

PHP is script dat vertaald wordt door de server en zo een aangepaste webpagina maakt, die door de bezoeker van de site gevraagd is.

Ik heb even gekeken op mijndomein nl en heb gezien dat je php hebt als je het zwaarste pakket gekozen hebt.
Anders zal je bij cgi moeten blijven.
Heb je het zwaarste pakket, dan kan je heel zeker een php-script vinden dat een formulier vanaf je site verstuurt.

als je wil weten of je php hebt maak je een nieuw (tekst)bestand met de volgende inhoud:
PHP:
<?php
phpinfo();
?>
opslaan als test.php, en opslaan in je webdirectory.
vervolgens vraag je dat bestand op met je browser, als je exact hetzelfde ziet heb je geen php, als je een lange pagina met gegevens ziet heb je dat wel :)

Kent iemand een URL(s) waarin duidelijk/helder uitgelegd wordt hoe ik een simpel bestelformulier kan maken. Gewoon in HTML?

PHP vind ik te ingewikkeld. :o

Dank alvast.

Hee, was dit niet mijn topic??:D
Ik heb inderdaad het totaalpakket bij mijndomein en dus ook php denk ik. Ik heb die test gedaan, die sjunnie zei, maar ik zag een blanco witte pagina (ik heb hem online getest, maakt dat nog uit?).
Maar als ik dus php heb... wat dàn?? :( ik heb per ongeluk al een database gemaakt, maar wat daar het nut van is weet ik niet.

en om antwoord te geven op joanne:
je kunt wel een bestelformulier maken, maar om hem vervolgens ook naar je email gestuurd te krijgen, moet je met CGI of dus PHP:cool: werken. Zo blijkt.

Gaat om een simpel formulier, geen lastige berekeningen ofzo.
Heb intussen niet stilgezeten. Net een spoedcursus gevolgd bij
http://www.xs4all.nl/~werksman/webmees/forms_elem_select.html

Gegevens worden wel opgestuurd naar mijn adres bij yahoo, alleen komt de tekst
als 1 hele lange regel op het scherm.
Hoe krijg ik de tekst netjes onder elkaar voor het overzicht, voor de ontvanger dus.

Volgens mij moet dat mogelijk zijn.

Je kunt in alleen HTML wel formulieren maken, maar je hebt echt een andere taal nodig om ze te verzenden, PHP of CGI bijvoorbeeld. Vaan CGI weet ik echt niets, in PHP kan ik wel iets maken, maar zo te zien heb je geen PHP ondersteuning. Heb je wel CGI ondersteuning?

renzmenz zei:
ik heb toch wel php?? of begrijp ik dat nou weer verkeerd?:o
Je hebt toch dit online getest in een PHP-bestand hè:

PHP:
<?php
phpinfo();
?>

Kreeg je toen een wit scherm? Dan heb je waarschijnlijk geen PHP...

jeroendenoot zei:
Je kunt in alleen HTML wel formulieren maken, maar je hebt echt een andere taal nodig om ze te verzenden, PHP of CGI bijvoorbeeld. Vaan CGI weet ik echt niets, in PHP kan ik wel iets maken, maar zo te zien heb je geen PHP ondersteuning. Heb je wel CGI ondersteuning?

Neem aan dat je het tegen mij had.
Ken PHP, half.., zolang het niet te complex/ingewikkeld wordt. Heb wel een account bij funpic.de, zal het daar eens testen.
Dat formulier maak ik trouwens voor iemand anderse site. En weet niet of diens provider PHP ondersteunt, maar goed...

ENCtype="text/plain
wat betekent dit scriptje precies.

Oh nog bedankt voor het meedenken.
En je hebt best grappige strikjes in je haar:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan