Invulformulier maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

renzomassaro

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Berichten
44
Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe je een invulformulier maakt in word? Dus dat je een scherm krijgt met velden die je kan invullen en dan als je op ok drukt alles in je sjabloon wordt gezet...

groet renzo
 
Je kan met de werkbalk "formulieren" allerlei velden in je document zetten
Daarna het slotje er op en je kan alleen nog maar wat in de velden doen. Met de Tab wandel je naar voren, Shift Tab terug. Zie voorbeeld
 

Bijlagen

  • velden.doc
    23,5 KB · Weergaven: 1.671
Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe je een invulformulier maakt in word? Dus dat je een scherm krijgt met velden die je kan invullen en dan als je op ok drukt alles in je sjabloon wordt gezet...

groet renzo
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er moeite mee, om sommige handelingen in Word onder de knie te krijgen.
Zo zou ik graag willen dat op een regel achter ‘naam’ en ‘voorletters’ telkens een bewoner / lid door middel van een TAB de gegevens kan invullen. Overige tekst van de zelfde regel mag niet opgeschoven worden.
Voor mijn doen, zou ik het prettig vinden als mij iemand aan hand van een voorbeeld op gang helpt.
Wie heeft veel geduld om mij hier doorheen te loodsen of een een uitgebreide start te geven?
 
checkbox in invulformalier

Je kan met de werkbalk "formulieren" allerlei velden in je document zetten
Daarna het slotje er op en je kan alleen nog maar wat in de velden doen. Met de Tab wandel je naar voren, Shift Tab terug. Zie voorbeeld

N.a.v. deze oplossing heb ik geprobeerd een checkbox in mijn formulier (Word 2003) te zetten. Dat lukt wel maar ik kan het vakje niet, zoals in het bovengeplaatste voorbeeld, aan- en uitklikken, wat wel de bedoeling is. Iedere keer als ik daarna erop klik krijg ik heet schermpje "eigenschappen" te zien.
Kan iemand mij zeggen wat ik fout doen.

Marian
 
eerst moet het slotje op het formulier. Ik heb hier niet 2007 tot m'n beschikking, maar in de werkbalk / lint moet een klein hangslotje zitten. die moet je activeren.
 
checkbox in invulformalier

Heb ik gedaan en nu werkt het prima.
Bedankt.
Marian
 
Beveiliging formulier

Word 2003: Na de beveiliging van het formulier doet de checkbox het prima. Alleen doen de invulvelden het nu niet meer. Hiervoor verdween de tekst van het besturingselement voor de tekst die ingevuld werd. Na de beveiliging blijft deze tekst echter staan.
Moet ik stukken tekst apart beveiligen of zo?

Word 2007: Ik heb hetzelfde formulier ook in Word 2007 geprobeerd. Daar heb ik wel de invulvelden maar krijg ik de textboxen weer niet werkend. Bij beveiliging daar kom ik in een 'Informations right management service' terecht, waarvoor je je moet aanmelden. Klopt dit?

ter verduidelijking; het formulier moet in Word 2003 omdat niet iedereen het anders kan invullen, zoals in Oost-Europese landen. Moet ik ook nog iets anders toevoegen om het op ieders computer te laten werken?

Sorry voor alle vragen, maar veel dank voor de antwoorden.
gr,
Marian
 
beveiliging formulier

Bijgaand uittreksels uit de formulieren in Word 2003 en 2007. Ik heb de beveiliging nu eraf gehaald, neem aan dat dat de bedoeling was. Dus tekst invullen lukt nu wel, maar checkbox niet.
Ben benieuwd,
Marian
 

Bijlagen

  • word 2003 uittreksel vragen invulform.doc
    36,5 KB · Weergaven: 258
  • Word 2007 uittreksel vragen invulform.docx
    12,4 KB · Weergaven: 372
Marian,
Ik begrijp het probleem niet; het werkt zoals het moet. Uiteraard met het slotje erop.
2007 kan ik niet testen; heb ik hier niet.

Overigens moet je met de tab toets door de velden "wandelen", of aanklikken
 

Bijlagen

  • word 2003 uittreksel vragen invulform BdG.doc
    34 KB · Weergaven: 237
Laatst bewerkt:
beveiliging formulier

Ik zie dat het werk. Waarschijnlijk doordat ik in twee versies werk raak ik in de war. In 2007 hoef je maar één keer op invulveld te klikken om in te kunnen vullen. Is dit in 2003 ook nog aan te passen? Anders laat ik het zo.

Bedankt voor de tip van de tabs.
Marian
 
Als je het bestand opent is het eerste veld altijd al geactiveerd; je kan dus meteen beginnen met typen.
Dan met tab naar het volgende veld, ingeval van een keuzevakje zet je met de spatiebalk een kruisje. Nogmaals spatiebalk en het kruisje is weg.
Met Shift tab wandel je achteruit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan