Invulformulier standaardbrief

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmiesch

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
Goedemorgen,

Ik heb een aantal standaardbrieven waarvan ik elke keer de aanhef aan moet passen en daarnaast nog ongeveer 10 korte zinnen in de tekst.
Is het mogelijk om bij het openen van een sjabloon een invulformulier te krijgen waar ik dit heel eenvoudig in kan vullen zodat het snel in de brief komt.
Dit zodat ik niet in de brief hoef te kijken waar ik het moet wijzigen en zodat ik het niet vergeet.

Het gaat om brieven voor een vereniging waar onder andere de tijden, locaties en elftallen aangepast moeten worden in een standaardtekst.
Graag hoor ik of iemand hier iets voor weet.
Alvast bedankt.

Groeten Tim

Ik kan het je niet precies voordoen maar ik weet wel in welke richting je het moet zoeken.
In Word2007 zit het onder Invoegen>>Snelonderdelen>>Veld...
10ZWCR5.png

Hierbij nog een voorbeeld formuliuer.

Groeten Marcel
Bekijk bijlage Voorbeeld-formulier.zip

Laatst bewerkt:
Hallo Marcel,

Bedankt voor je reactie, dit gaat wel de richting uit die ik zoek.
Hoe kan ik echter bepalen welke tekst dan waar in het Word document terecht komt?
En is het mogelijk om waardes aan te geven (een datumveld, een tijdveld, aanhef in bepaald format)?

Het liefste zou ik één scherm willen waar ik met tab de informatie in kan vullen.

is er iemand die mij dit kan vertellen?

Hoe kan ik echter bepalen welke tekst dan waar in het Word document terecht komt?
Waar je op het moment van het invoegen van het Fill-in veld staat wordt het veld ingevoegd.

Het liefste zou ik één scherm willen waar ik met tab de informatie in kan vullen.
Daar kan ik je niet bij helpen, daar zal iemand met wat VBA kennis je wel bij kunnen helpen.

Mischien kun je met onderstaande link nog iets doen:
http://www.pearsoneducation.nl/download/formulieren_maken_in_10_min.pdf

Groeten Marcel

Je kunt een Userform maken waarbij je gegevens invult in het document. Dat is inderdaad wel wat programmeren, maar dan heb je ook wat :). De plek waar je de gegevens terug laat komen kun je op verschillende manieren laten uitvoeren, waarbij DocVariables verre te prefereren zijn boven FillIn velden die elke keer bijgewerkt moeten worden, en waarbij je ook helemaal geen eigenschappen kunt ingeven. Een Userform werkt overigens ook met tekstvelden, dus je zult op dat formulier checks moeten inbouwen. Kijk maar eens naar het voorbeeld, en of je daar wat aan hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan