invulformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

rch22

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Hallo,

Ik moet binnenkort voor een website heel veel gegevens invoeren. Boektitels, isbn nummers, genre, etc.

Is het mogelijk in Word een invulformulier te maken waarin je een aantal velden moet intikken en dat je deze gegevens kunt kopieeren en plakken naar de website.

mvrgr

rch22

Ik zou Excel, voor vullen met de data in combinatie met http://www.autohotkey.com/ gebruiken.
Ik heb hier in het verleden een paar script mee gemaakt om een web site te testen.

Probleem bij websites is echter bijna altijd dat je niet weet of de site al weer klaar is met bv laden, je kunt 'wacht' parameters instellen bv of onderdaan het woord Gereed staat, maar dat is weet ik uit ervaring toch niet altijd een garantie dat de site klaar is voor nieuwe input.

Probleem blijft dua dat je (bijna) nooit zeker kan weten of alles goed gaat, maar het kan je wel heel veel klikken schelen als je een macro gebruikt, er bij blijft en alleen hoeft in te grijpen als het fout gaat.

Laatst bewerkt:
Met Word kun je er een html-document van maken dat je in een keer kunt uploaden naar de webserver.
Voor het formulier maak je het eenvoudigst gebruik van een VBA-userform (als je Excel zou gebruiken ook)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan