• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invulkeur rij aanpassen na invulling cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

andriesluchies

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
Het volgende vraagstuk waar ik mee zit; begin inmiddels stukje bij beetje door te krijgen hoe excel in elkaar steekt maar kom toch helaas nog niet overal even goed uit.

Het volgende dilemma (voor mij dan)!.

Ik wil rij 5 ingekleurd hebben wanneer 1 of meerdere van de cellen uit het cellenbereik(A5:C5) en (F5:G5) ingevuld worden met welke willekeurige cijfer of letter dan ook! De hele rij wil ik in dat geval ingevuld hebben.

Nu zat ik al info te lezen over voorwaardelijke opmaak; maar kan ik dit ook toepassen voor een onderbroken cellenbereik of moet ik toch via VBA een dergelijk script inbrengen.

Excel-deskundigen ledig mijn nood; uw hulp wordt zeer gewaardeerd!

Mvg,

AL

Beste andriesluchies,

Dat kan via Voorwaardelijke opmaak.
Selecteer rij 5 door op het rijnummer te klikken. Ga dan via Opmaak > Voorwaardelijke opmaak. Kies niet 'Celwaarde is' maar 'Formule is' en vul in:
Code:
=AANTALARG($A5:$C5;$F5;$G5)>0
Klik dan op de knop 'Opmaak...' en kies iets leuks en opvallends.

Klik op OK > OK.

Richard

Heb bovenstaande geprobeerd in voorwaardelijke opmaak maar hij blijft zonder dat er ogenschijnlijk waarden zijn ingevoerd de hele rij een kleur geven al is dat niet nodig. Alles bij langs geweest en kan niet achter het probleem komen. Sommige van de cellen in het bereik bevatten wel formules (w.o.verticaal zoeken) en keuzelijsten; zou het daar wellicht mee te maken kunnen hebben?

Heb bovenstaande geprobeerd in voorwaardelijke opmaak maar hij blijft zonder dat er ogenschijnlijk waarden zijn ingevoerd de hele rij een kleur geven al is dat niet nodig. Alles bij langs geweest en kan niet achter het probleem komen. Sommige van de cellen in het bereik bevatten wel formules (w.o.verticaal zoeken) en keuzelijsten; zou het daar wellicht mee te maken kunnen hebben?

In deze topic heb ik de voorwaardelijke opmaak aangepast zodat niet steeds de rij gekleurd wordt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan