Ik heb een formulier dat ze moeten invullen als er iets niet in orde is om zo een mail te sturen naar de aanvrager alsook nog andere dingen die ze kunnen doen.
Bedoeling is dat ze het textvak me.txtbx_company.value invullen. (zie file na company)
Computer gaat in een andere file (lijst met verscheidene worksheets en meer data zoals een badgenaam en nummer per bedrijf opgesomt) zoeken of dat bedrijf al in de lijst staat.
Bestaat de waarde dan zal hij de tekstboxen invullen (.txtbx_badge_ID_1, ...) met de waarden die in de lijst staan (zie waarde bestaat en de code tags)
de code hieronder werkt wel met een "define name --> lookup" en dit in een specifiek worksheet in dezelfe file maar dit is fout.
Hij moet in de lijst zoeken in een andere file met verscheidene worksheets (A, B, C, D, E) en dan waardes voor .txtbx_badge_ID_1 invullen aan de hand van de lijst als het bedrijf in deze lijst staat
Heb ook attachement bijgevoegd
Knop klikken (sheet1)
Company naam invullen (Getronics) of zie sheet 2 voor andere namen
Onderaan vult hij dan automatisch de waarden in van de badge nummers
Bedoeling is dat ze het textvak me.txtbx_company.value invullen. (zie file na company)
Computer gaat in een andere file (lijst met verscheidene worksheets en meer data zoals een badgenaam en nummer per bedrijf opgesomt) zoeken of dat bedrijf al in de lijst staat.
Bestaat de waarde dan zal hij de tekstboxen invullen (.txtbx_badge_ID_1, ...) met de waarden die in de lijst staan (zie waarde bestaat en de code tags)
de code hieronder werkt wel met een "define name --> lookup" en dit in een specifiek worksheet in dezelfe file maar dit is fout.
Hij moet in de lijst zoeken in een andere file met verscheidene worksheets (A, B, C, D, E) en dan waardes voor .txtbx_badge_ID_1 invullen aan de hand van de lijst als het bedrijf in deze lijst staat
Heb ook attachement bijgevoegd
Knop klikken (sheet1)
Company naam invullen (Getronics) of zie sheet 2 voor andere namen
Onderaan vult hij dan automatisch de waarden in van de badge nummers
Code:
Private Sub txtbx_company_AfterUpdate()
'nakijken of waarde bestaat
If WorksheetFunction.CountIf(Sheet2.Range("B:B"), Me.txtbx_company.Value) = 0 Then
MsgBox "Company is not in our list", vbInformation, "Not found in our list"
Exit Sub
End If
'Waarde bestaat
With Me
.txtbx_badge_ID_1 = Application.WorksheetFunction.VLookup(Me.txtbx_company, Sheet2.Range("lookup"), 2, 0)
.txtbx_badge_ID_2 = Application.WorksheetFunction.VLookup(Me.txtbx_company, Sheet2.Range("lookup"), 3, 0)
.txtbx_badge_ID_3 = Application.WorksheetFunction.VLookup(Me.txtbx_company, Sheet2.Range("lookup"), 4, 0)
.txtbx_badge_ID_4 = Application.WorksheetFunction.VLookup(Me.txtbx_company, Sheet2.Range("lookup"), 5, 0)
End With