Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Imod zei:Hallo Luc;
Ik heb je opzet gezien en volgens mij kan ik dit goed gebruiken - alles per regel in 1 scherm - die je steeds weer kan gebruiken voor een volgende regel.
Ik begrijp hoe dit alles werkt en kan ik hem aanmaken op mijn eigen sheet.
Je kunt ook je eigen blad naar dit programma kopëren.
Zelf aanmaken kan ook,maar dat is een hele cursus. (Google voor Userform kopiëren)
----------
Een paar vragen - kleur knoppen labels hoe wijzig je deze - er is geen keuze mogelijk - moet je het kleur nr in typen?? en zoja waar haal je de kleur nr. vandaan??
Met Alt+F11 kom je in VBEditor. Aande linkerkant zie je het venster "Eigenschappen"
Zoniet,klik op F4.
Klik op een knop of textbox in de UserForm.
Bovenin het venster Eigenschappen zie je BackColor. Klik op die tekst en ernaast komt een pijlknopje.Klik daar op en kies voor palet. Nu klik je op een kleur en je knop of textbox neemt hem over.
Probeer ook andere eigenschappen eens uit.
----------
Deze Userform1 werkt op een blok cellen, als ik meerdere blokken in 1 sheet heb wat wijzigt er dan allemaal?(Userform2)
De macro achter de knop "Invoeren" op de Userform werkt met alle cellen van kolom A.
Dat is van A1 t/m A65536. Dus je kunt heel wat blokken bewerken
De knoppen op de Userform kan ik die gewoon kopieren?? (wel aantal aanpassen/aanvullen in Invoer_userform en de Offset)
Zoals boven beschreven kun je in het venster Eigenschappen ook de tekst van knoppen wijzigen,de tekstkleur en grootte.
Knoppen en alle Controls die op een UserForm staan kun je kopiëren en plakken op de UserForm.Je moet dan wel code schrijven voor die control(s).
Al met al een leuke studie om aan te pakken.
Hopelijk kun eerst vooruit.
mvg Imod
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.