invullen van standaard documenten met invoegvelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnnaG

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2004
Ik heb standaard documenten en daarin invoegvelden geplaatst.
Ik wil dat alleen de invoegvelden worden ingevuld en de rest van het document bestaan blijft. Mijn standaards wil ik dus bewaren voor diverse bewerkingen.

Wie heeft de oplossing?

Hoi Anna,

Ik zou het opslaan als documentsjabloon (*.dot). Als je dat doet zal Word meteen naar de juiste map gaan. Via Bestand - Nieuw kun je "sjablonen op mijn computer" aanklikken. Dan opent het sjablonenvenster zich en kun je je opgeslagen sjabloon als docment openen.
Als je vaak sjablonen gebruikt is het handig om een knop op je menubalk te (laten) maken.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Rian, heb dit geprobeerd maar lukt niet. Het docu kan overschreven worden en dat mag niet. Alleen opslaan in nieuw docu.

Heb op mijn werk een heleboel standaard docu die ingevuld moeten worden door collega''s.
Het oorspronkelijke bestand moet behouden blijven zodat de volgende het ook weer de invoegvelden kan invullen.

Anna,
Bedoel je met ïnvoegvelden dat je via de werkbalk Formulieren invulvelden in het document hebt gezet?
Heb je het document dan wel beveiligd?
Extra, Document beveiligen en dan onder 2. vinkje in vakje en bij uitrolmenu kiezen voor "Formulieren invullen"
Vervolgens onder 3. Klikken op Ja, afdwingen van beveiliging starten. Evt. wachtwoord invullen dan op OK.

Vervolgens als sjabloon opslaan zoals Ulandri heeft beschreven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan