• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Invullen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit123456789

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2013
Goedemorgen,

Ik heb een vraag:
Is het mogelijk als ik in cel H16 een getal invul uit kolom A en in cel I16 bijv. 8002, dat dan in cel J16 het bijbehorende getal uit de kolom B komt te staan.
Vul ik in cel I16 bijv. 8003 in, dat dan het bijbehorende getal uit kolom C komt te staan.
Vul ik in cel l16 bijv. 8004 in, dat dan het bijbehorende getal uit kolom D komt te staan.
Vul ik in cel l16 bijv. 8005 in, dat dan het bijbehorende getal uit kolom E komt te staan.

Hoe doe ik dat?

Wie kan mij hierbij helpen.

met vriendelijke groet,

Gerrit

Bijlagen

In J16:
Code:
=INDEX(B9:E59;VERGELIJKEN(H16;A9:A59);VERGELIJKEN(I16;B8:E8))

Graag zou ik in cel K16 het getal willen hebben wat hoort bij de ingevulde waarde in cel I16 uit kolom I9 t/m I12.
Tevens in cel m16 het getal willen hebben wat hoort bij de ingevulde waarde in cel I16 uit kolom K9 t/m K12

Wie helpt mij hierbij

Bij voorbaat dank.

Gerrit

Handiger als je kolom H splitst in twee kolommen, dan heb je het tabelletje AC3:AE6 niet nodig.
En ook handiger als je je vragen in een keer stelt.

Bijlagen

Sorry voor het ongemak

De waarde in K16 klopt niet. Deze moet uit de kolom i9 t/m i12 komen. Nu komen ze uit kolom AD3 t/m AD6.

@AHulpje
Ik begrijp de meerwaarde niet van het splitsen als je gewoon de Index formule kan gebruiken met een partial Match zoals ik gedaan heb???

Ik houd er niet van om twee gegevens in één cel op te slaan, maar dat is misschien puur persoonlijk.
En belangrijker, je hebt dan geen hulptabelletje nodig voor de gegevensvalidatie. En misschien is VERT.ZOEKEN iets simpeler voor de gemiddelde gebruiker. Maar verder is er absoluut niets mis met de indexformule met partial match, die werkt ook prima.

Dat hulptabelletje heb je eigenlijk sowieso niet nodig. Als je in de Gegevensvalidatie =$B8:$E8 plaatst krijg je evengoed de benodigde lijst. Waarschijnlijk was TS niet op de hoogte dat dit zo ook mogelijk was.

Goedenavond,

Ik heb een ander bestand bijgevoegd en daar krijg ik cel J15 niet werkend.

Heb van alles geprobeerd.

Wie kan mij hierbij helpen.

Bij voorbaat dank.

Gerrit

Let op het bereik van VERGELIJKEN:
Code:
=INDEX(G9:H11;VERGELIJKEN(H15 & "*";G9:G11;0);2)

En misschien is VERT.ZOEKEN dan toch iets makkelijker.;)
En kijk nog eens naar #13.

als er geen verdere vragen meer zijn vergeet dan niet, in uw eerste post, de vraag als opgelost te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan