• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invulscherm in Excel koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rich1912

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2012
Beste mensen,

Hoe kan ik een tabblad koppelen als ik een naam kies op de hoofdpagina.

Ik heb bijvoorbeeld op het hoofdscherm in tabblad 1 staan:

Maand keuze (januari t/m december)
Keuze van werknemer (Piet, Marco, Arie, etc...)

Kan ik per tabblad een werknemer plaatsen en bijvoorbeeld de invulschermen onder elkaar plaatsen en als ik januari kies van piet dat ik dan op het hoofdscherm alle gegevens krijg te zien van Piet van de maand januari?
Ik neem aan dat ik in tabblad 3 dan al piet zijn gegevens invul per maand en dit selectiebereik kan koppelen aan zowel de naam als maand die ik kan kiezen? Dus als ik Piet kies moet ik ook nog eens uit januari t/m December kunnen kiezen.

Hoe ga ik dit koppelen?
Graag zsm antwoord als mensen me hierbij kunnen helpen.

Welkom op het forum.

Plaats even een voorbeeldbestandje met daarin aangegeven wat je wilt.

Niels

Graag zsm antwoord als mensen me hierbij kunnen helpen.
Helpen kan je het beste met een goed voorbeeldbestand.
Nu, zonder voorbeeld bestand, zou ik alleen een vaag antwoord kunnen geven in de richting van : "Kijk eens bij de functie INDIRECT"

Succes,

P.S.
Het verzoek om "zsm antwoord" is op dit soort sites totaal overbodig.

Bekijk bijlage Omzet realisatie medewerkers.xlsx

Dit is het bestand en op het eerste tabblad zie je een maand en werknemerskeuze.
De tabel eronder wil ik graag koppelen vanuit bijvoorbeeld tabblad 3.

als ik januari kies en naam: Marco dat ik dan de tabel ingevoegd krijg van tabblad 3: Marco januari.

Hoe kan ik deze keuzes koppelen zodat ik het vanuit tabblad 1 kan kiezen? Is dit uberhaupt mogelijk? ;)

Meer namen is geen probleem, plaats deze op tabblad gegevens onder de andere namen.
Als je wilt weten hoe dit werkt kijk dan even bij gegevensvalidatie.
Ik gebruik van tabblad gegevens ook de maanden en maandnummers.

wat doe de formule:
indirect => maakt een formule van gegevens uit tekst of andere cellen
voor tabblad is dit de waarde uit C2 met toevoeging van !D uitroepteken om aan te geven dat het een tabblad is en D voor de kolom
daar aantoegevoegd mbv vert.zoeken het maandnummer, hier haal ik 1 van af maal 20 omdat je gegevens 20 rijen verschuiven en tel daar de rij waar de formule instaat +1 bij op omdat je hoofdpagina 1 rij verschuift tov de rest.

Als er nog iets niet duidelijk is hoor ik het wel.

Niels

Meer namen is geen probleem, plaats deze op tabblad gegevens onder de andere namen.
Als je wilt weten hoe dit werkt kijk dan even bij gegevensvalidatie.
Ik gebruik van tabblad gegevens ook de maanden en maandnummers.

wat doe de formule:
indirect => maakt een formule van gegevens uit tekst of andere cellen
voor tabblad is dit de waarde uit C2 met toevoeging van !D uitroepteken om aan te geven dat het een tabblad is en D voor de kolom
daar aantoegevoegd mbv vert.zoeken het maandnummer, hier haal ik 1 van af maal 20 omdat je gegevens 20 rijen verschuiven en tel daar de rij waar de formule instaat +1 bij op omdat je hoofdpagina 1 rij verschuift tov de rest.

Als er nog iets niet duidelijk is hoor ik het wel.

Niels

hoi niels,

Is op zich wel duidelijk denk ik.
ik heb nu tot tabblad 12 gemaakt want verder dan kon ik het niet meer zien bij mijn keuze in tabblad 1 omdat ik maar 12 rijen had gekozen bij het keuzevakje, oftwel het besturingselement ofzo?
is dat ook makkelijk aan te passen anders?

Voorlopig kunnen er 12 namen in en hopelijk is dat even voldoende ;)

groetjes richard

Graag niet "quoten" als je meteen op iemands bericht reageert.
Dit is geen besturingselement maar zoals ik al aangaf een gegevensvalidatie.

Om deze lange te maken kijk bij tabblad formule => namen beheren en dan de naam "namen"
pas hier het bereik aan.

Niels

PS als je vraag voldoende beantwoordt is zet je de vraag dan op opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan