Invulschermen word

Status
Niet open voor verdere reacties.

urtus

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2004
Berichten
19
Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe de functie heet in word waarmee je het volgende kan regelen:

Bij het openen van een worddocument verschijnen invulvensters (message-dialogs) waar je bepaalde gegevens invoert die daarna in het worddocument worden geplaatst.

Als ik de naam weet ga ik zelf wel even op onderzoek uit.

Gr,
Richard
 
mmmm. gokje: Heeft het te maken met samenvoegen?

Tis me een beetje onduidelijk
 
Inmiddels heb ik op een ander forum al antwoord ontvangen.

Ik heb een brief waar bepaalde gegevens in moeten staan, zoals datum, geadresseerde en onderwerp. Het is mijn bedoeling om als de sjabloon wordt geopend er invulvensters verschijnen waar iets ingevuld moet worden. Word zorgt ervoor dat het op de juiste plaats komt te staan. Dit is natuurlijk geregeld in het sjabloon. Dus je vult bij het invulvenster de datum in, en het wordt automatisch geplaatst in het document.

Het is dus de veldcode fillin.

Dit staat er in de help van word:

Veldcodes: het veld Fillin
{ FILLIN ["Vraag "] [Schakelopties ] }

Hiermee kunt u om tekstinvoer vragen. Het antwoord wordt op de plaats van het veld afgedrukt. Gebruik een ASK-veld als u het antwoord op verschillende plaatsen wilt invoegen.

De vraag wordt telkens weergegeven wanneer het FILLIN-veld wordt bijgewerkt. Als het veld in een hoofddocument voor samenvoegen staat, wordt de vraag telkens weergegeven wanneer een nieuw gegevensrecord wordt samengevoegd.

Als u een nieuw document hebt gemaakt op basis van een sjabloon met FILLIN-velden, worden de velden automatisch bijgewerkt.

Instructie Beschrijving
"Vraag " Dit is de tekst die in het dialoogvenster wordt weergegeven, bijvoorbeeld 'Vul de klantnaam in:'
Schakelopties
\d "Standaard " Het standaardantwoord dat wordt ingevuld als u in het dialoogvenster met de vraag geen antwoord typt. Als u bijvoorbeeld geen antwoord geeft in het veld
{ FILLIN "Initialen van de typist:" \d "tds" },
wordt "tds" ingevuld.
Als u geen standaardantwoord opgeeft, wordt het laatst ingevoerde antwoord gebruikt. U kunt ook een leeg antwoord als standaardantwoord definiëren door na de schakeloptie twee aanhalingstekens te typen, bijvoorbeeld \d "".

\o Bij gebruik in een hoofddocument voor samenvoegen wordt de vraag slechts eenmaal weergegeven, in plaats van bij het samenvoegen van elke gegevensrecord. In elk samengevoegd document wordt hetzelfde antwoord ingevoegd.

Reuze handig dus! :thumb:
 
Invulscherm

Ik heb nu ook die velden aangemaakt, hoe krijg ik nu een invulscherm dat alle velden in kan vullen?
Moet ik hem daarvoor apart opslaan?
Of een andere extentie?
Alvast bedankt!
 
Hoi,
Het is intussen alweer een tijdje geleden. :p
Lukt het als je het opslaat als sjabloon? Dus een .dot-bestand..

Groet,
Richard
 
Sjabloon

Nouja, het leuk wel, om de fill-in velden aan te maken, maar ik krijg het niet voor elkaar om het bestand zo op te slaan dat er bij openen gevraagd wordt om deze velden in te vullen
 
Invulschermen

Heyhey,

Ik krijg ondertussen bij het openen van het sjabloon wel de invulschermen te zien, en zijn ook daadwerkelijk in te vullen, echter zijn het allemaal "losse" invulschermen, dus voor ieder veld een nieuw scherm, kan ik dit ook combineren??

Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan