• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invulsheet in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mari138

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2016
Goedemorgen,

Ik heb een vraag over het in Excel versturen van data van bereik 1 naar bereik 2 door middel van een verzendknop.
In de bijlage heb ik een voorbeeld staan, de gewenste oplossing waar ik naar zoek:

- Cel C2 t/m C6 tabblad Invulsheet zou volledig gevuld moeten worden.
- Als dit volledig gevuld is en de gebruiker klikt op [verzenden] dan moet de data verstuurd worden naar het tabblad Data.
- Hier moet gekeken worden naar het eerste niet-gevulde veld in kolom A. In dit geval A7.
- Als niet alles is gevuld, moet er bijvoorbeeld een dergelijke tekst als B7 tevoorschijn komen.

Hopelijk heeft iemand hier een formule / stukje VBA voor. Alvast bedankt!

Bijlagen

Goedemiddag,

Is dit precies wat ik zocht, echter ... :(
Ik kom er bij het testen achter dat Microsoft OneDrive niet kan omgaan met Activex-besturingselementen.
Is er wellicht een andere oplossing denkbaar?

Excuses; in mijn vraag had moeten staan dat het bestand in Microsoft OneDrive komt te staan.

Groeten Mari

Excel in OneDrive

Helaas Helaas :(

Zowel via mijn browser als via de OneDrive app werkt deze functionaliteit niet.
Mijn app geeft de foutmelding: "In deze versie van Microsoft Excel kunnen geen VBA-macro's worden uitgevoerd." "Koppelingen uitgeschakeld - Koppelingen naar externe werkmappen worden niet ondersteund en zijn uitgeschakeld."

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan