• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invulsheets maken per leverancier uit verzamellijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paradoxx

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2007
Berichten
135
Goedemiddag,

Ik ben al een tijdje uit de macro's en kom er niet uit hoe dit het beste aan te vliegen. Een macro opnemen en iets aanpassen gaat nog wel maar een onderstaand probleem gaat me boven de pet.

Wij hebben voor het nieuwe seizoen contracten met onze telers. Al deze informatie is op te vragen en als een rapport weer te geven als een contractlijst => Bekijk bijlage Contractlijst.xlsx
Nu maken we nog handmatig voor de telers een invulbestand met vooraf bekende informatie (die uit de contract lijst) welke telers dan invullen met wat er uiteindelijk is gerealiseerd. => Bekijk bijlage Invulformulier Teler.xlsx

Hoe kan ik middels een Macro dit handmatige deel automatiseren, dus hoe maak ik voor elke teler een vooraf ingevulde lijst met regels welke voor hem van toepassing zijn. Teler/Leverancier wordt bepaald door het leveranciersnummer.
Wanneer dus 1 teler/leverancier meerdere producten gaat maken, kunnen er dus meerdere regels op het formulier komen te staan.

Alle hulp is welkom, en alvast vooruit bedankt voor alle input!

Met vriendelijke groet.
 
Kan dat niet in hetzelfde bestand geplaatst worden?; Veel eenvoudiger te onderhouden.
 
Kan dat niet in hetzelfde bestand geplaatst worden?; Veel eenvoudiger te onderhouden.

Helaas is dat nu niet het geval. En zal, voorlopig althans, ook niet gaan gebeuren. Zit een INFOR / COGNOS pakket onder die de rapporten maakt. Voor mij en mijn collega is een macro de makkelijkste en snelste oplossing. Ik kopieer liever 1x de data naar een verwerkingsbestand om als zodanig de invulsheets te genereren via een macro, dan alles handmatig te moeten blijven doen.

Waar ik geen oplossing voor bedenken kan is, dat de macro, regel voor regel obv telernr groepeert in 1 bestand, en zodoende dus meerdere invulsheets genereerd, 1 per telernummer.
 
Beide bestanden in dezelfde map plaatsen.

Verwijder de eerste rij in Page1.
Waarom staan er vier spaties achter elk leverancier-nummer?

Code:
Sub hsv()
Dim sv, i As Long, c00 As String, WrkBk As object
Application.ScreenUpdating = False
With ThisWorkbook.Sheets("page1")
sv = .Cells(1).CurrentRegion
Set WrkBk = workbooks.open(ThisWorkbook.Path & "\Invulformulier teler.xlsx")
    For i = 2 To UBound(sv)
      If InStr(c00, "|" & CStr(sv(i, 3)) & "|") = 0 Then
        c00 = c00 & "|" & CStr(sv(i, 3)) & "|"
     With .Cells(1).CurrentRegion
        .AutoFilter 3, sv(i, 3)
        If IsError(Evaluate("'[Invulformulier teler.xlsx]" & CStr(sv(i, 3)) & "'!A1")) Then WrkBk.Sheets.Add(, WrkBk.Sheets(WrkBk.Sheets.Count)).Name = CStr(sv(i, 3))
        .Copy WrkBk.Sheets(CStr(sv(i, 3))).Cells(1)
        .AutoFilter
      End With
    End If
  Next i
 End With
WrkBk.Close True
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Dank je HSV, hier kom ik wel een heel stuk verder mee. De rest gaat me wel lukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan