• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invulstaat koppelen aan relatie partner M en Jaartal L

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Welk genie wil deze door mij ontwikkelde zeer ingewikkelde formules koppelen zoals in de titel staat.
E2 (1 of 2) verwijst naar kolom L en M en E4 naar kolom K.
Bekijk bijlage Template Contant geld.xlsx

Laatst bewerkt:
Wat dacht je hiervan:
Code:
=MAX(C6-INDEX(L$6:M$14;$4-2015;E$2);0)
=MAX(C6-E$2*VERT.ZOEKEN(E$4;K$6:L$14;2;0);0)

Laatst bewerkt:
Post 3 ga ik later bekijken. Van AlexCEL is uitstekend.:thumb:

edit:
Van Emields is ook prima en ik heb alle formules verwerkt. Bedankt voor de hulp.:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik moest het nodige wijzigen omdat ik niet wist dat bezittingen van minderjarige kinderen ook opgegeven moeten worden.

Keuze 1 en 2 is verwijderd.

Als cel B9 is groter dan nul moet B7 en B8 leeg blijven. En als cel B7 en/of B8 groter dan nul dan moet B9 leeg blijven.
Dat zal dan in de formule verwerkt moeten worden. Wie wil dat aanpassen?

Bekijk bijlage Template Contant geld met vrijstelling.xlsx

Laatst bewerkt:
en wat als de bezittingen van de kinderen boven de vrijstellingen komen?

Dan zijn dat belastbare bezittingen. Zie voorbeeldbestand en dat wordt ook netjes uitgerekend. De kinderen hebben een aparte vrijstelling. Daar zit het probleem niet.

Ik heb nu een formule voor D7 en D8.

=ALS(B$9<=0;MAX(C7-INDEX(H$7:H$23;E$5-2015);0);ALS(B$9>0;0))

Als B9 wordt ingevuld wordt D7 en D8 op nul gezet. Dat lijkt mij goed.

Maar D9 lukt niet.
Als B7 en/of B8 is ingevuld moet D9 op nul staan.

Nog mooier zou zijn als de waardes in B7, B8, B9 automatisch gewist worden als om en om het van toepassing is.

Je kunt of partner 1 en 2 indienen of het is een fiscale eenheid dan is het A9/B9 de bedragen van de partners worden bij elkaar geteld.

Ik denk er wel uit te zijn. Het belangrijkste is dat als B9 ingevuld wordt D7 en D8 op nul gezet worden. Wat me opvalt is dat Excel totaal niet zelflerend is en alleen maar kan aangeven een haakje teveel of tekort. Als je toch zeshonderd keer een formule ook al is die fout invoert zou je toch moeten analyseren waar de fout zit. Zo is de deepfake toch ook ontwikkeld.

edit:
Alles opgelost.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan