• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

invulstaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Justes

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2004
Hallo,

Per maand moet er een verzamelrekening gemaakt worden, dagelijks worden de bonnen ingevoerd en op het eind van de maand gesorteerd op project en per project opgeteld, de bijlage spreekt voor zich.

Bij voorbaat dank

Gr, Justes

Bijlagen

Volgens mij moet een draaitabel je probleem oplossen. In het menu onder data, vind je draaitabel. Als de wizard start kun je op het eerste blad kiezen voor meervoudige bron. Als je hierna de verschillende tabbalden selecteerd kun je alle tabbal;den sommeren.
In de bijlage een voorbeeldje

Succes

John

Bijlagen

Hallo John,

Dank voor de snelle reactie, maar helaas het moet echt zo worden als in het voorbeeld, de klant ziet dan hoeveel bonnen er per project zijn en hoeveel de kosten zijn per project.
dus per maand en per klant is er een invul staatje die dagenlijks ingevuld wordt en op het eind van de maand middels een Macro gesorteerd en opgeteld moet kunnen worden.
Het lukte mij wel (zie programmacode) alleen zijn er per maand per project een verschillend aantal bonnen en dan loop ik vast.

Gr, Justes

Hallo Luc,

Dat had je zeer goed ingeschat, dit is meer dan geweldig.
Eerst was ik bang dat het niet helemaal goed over gekomen was omdat je de projectnummers keurig gesorteerd had staan, maar ik heb de proef genomen door ze door elkaar te zetten en het werkt prima.
Alleen kan het zo gemaakt worden dat het totaal subtotaal wordt en onderaan het totaal van kolom E.
Het zijn nu 16 bonnen maar het kunnen er per maand ook 60 zijn.
Is er ook een printknop te plaatsen die uitprint wat ingevuld is.

Wat een vragen op de zondagmorgen.

Gr Justes

Hallo Luc,

Kijk wat ik er van gemaakt heb, het printen heb ik onder de knop sorteren onder gebracht, omdat als men 2 maal op sorteren klikt het niet goed gaat, ook heb ik er een knop wissen bijgemaakt omdat het na het printen niet opgeslagen hoeft te worden.
Ook de celopmaak kan achterwege blijven.
Er worden nu 2 blz. geprint ook al is een nodig zie blz. 5,
dat kan denk ik niet anders, of weet je daar een oplossing voor, hartelijk dank zover.

Gr Justes

Bijlagen

Justes,

De breedte van kolom E wordt automatisch aangepast.
En het Afdrukbereik wordt automatisch aangepast.

Veel succes.

Bijlagen

Hallo Luc,

Hartelijk dank het werkt als een zonnetje.

Gr, Justes :thumb:

Hallo Luc,

Daar ben ik weer, alles werkt prima, maar er zijn ook klanten die inplaats van een projectnummer een naam gebruiken, in dat geval worden de bonnummers niet op volgorde gezet, de vraag is of dat wel mogelijk is zie blz. 4 en 5.

Gr, Justes

Bijlagen

Justes,

In de sortering nu ook kolom C meegenomen.
Het draait nu naar wens dacht ik.

Bijlagen

Justes,

Wil je in de Module1 even het '-teken voor
ActiveSheet.PrintOut weghalen.

Dan doet de printer het ook weer.

Sorry voor het ongemak.

Hallo Luc,

Weer voor elkaar, ook heb ik het tekentje weggehaald, zou je mij ook willen vertellen onder welke toets dat tekentje zit, is wel erg makkelijk.
Ook heb ik een teken geplaatst bij "verplaatsing en formaat niet gerelateerd aan cellen"
Dank maar weer ik kan hem weer groen maken (opgelost)

Gr Justes

Justes,

Op dezelfde toets als het Aanhalingsteken.

Hallo Luc,

Daar ben ik weer het programma werkt prima, ik durf het bijna niet te vragen, maar is het ook nog mogelijk om op een extra blad het totaal van de totalen vermeld te krijgen.

Gr, Justes

Hallo Luc,

De poging is prima gelukt, ik ben hem nu aan het invoegen in het grote programma met 70 bladzijden en dat gaat tot nu toe goed.
Wederom hartelijk dank.

Gr, Justes

Hallo Luc,

Ik stuit op onverwachte moeilijkheden ik had hem ingebouwd in het grote programma met 70 bladzijden maar als ik nu de macro in werking zet opend het progr.
invulstaat 1g zeker omdat ik de formules gekopieerd heb.
Kun je mij aangeven wat ik verkeerd heb gedaan.
Bij boorbaat dank.

Gr Justes

Bijlagen

Hallo Luc,

Helaas, als ik op wissen druk en dan op totalen verzamelen
wordt er gevraagd om invulstaat 1g.xls.
Ik stuur nu het hele bestand maar en zoals je kunt zien had dat met de totalen al opgelost.

Gr, Justes

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan