• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invulveld Opslaan in database-tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marvin1982

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 nov 2017
Goedemorgen,

ik ben nieuw op het forum. Kleine inleiding:

Voor mijn werk moeten regelmatig schepen "ingeschreven" worden. Ik ben daarvoor op zoek naar een gebruikersvriendelijke invul-mogelijkheid (wellicht in Excel).

Wens:
In de ideale wereld zou de gebruiker een formulier te zien krijgen, met een aantal verplicht in te vullen velden (ik weet inmiddels hoe ik dit moet maken). Als dit ingevuld is zou het heel handig zijn als dit met een knop opgeslagen zou kunnen worden in een soort database, dit mag een andere tab zijn of een ander workbook. Dus de invulpagina moet in eerste instantie gebruikt worden, de database zouden we willen gebruiken om gegevens terug te zoeken. Wel moet er een mogelijkheid zijn om de gegevens in de database aan te passen (om bijvoorbeeld een telefoonnummer of een tijd aan te passen).

Ziet iemand een mogelijkheid?

Alvast bedankt!
Groeten,

Marvin

Plaats even een voorbeeldbestand met het door jou gemaakte invulformulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan