Invulvelden F11

• Onderwerp starter Onderwerp starter Arts
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Arts

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
L.S.

Als ik een sjabloon in Word maak, lijkt er enige willekeur te bestaan m.b.t. de eigenschappen van de invulvelden. Bij het openen van het sjabloon moeten vooraf een deel van de invulvelden (eventueel al in te vullen) met dialoogvensters worden doorlopen alvorens het document zichtbaar wordt en er "gewoon" met F11 door deze invulvelden kan worden gestapt.
Ik wil graag dat deze dialoogvensters vooraf bij het openen van het document niet verschijnen. Wellicht is er toch een veldeigenschap gedefinieerd waardoor dit gebeurt. Kan iemand mij aangeven hoe ik moet handelen om deze "optie" te verwijderen zodat direct het document verschijnt en ik meteen met F11 alle velden kan doorlopen?

Alvast dank voor de reacties.

Gr Paul

Beste Paul,

Ik denk dat de dialoogvenstervragen een Fill-in-veld zijn. Met Alt-F9 kun je de veldcodes lezen. Als je deze velden vervangt door een F11-invulveld dan ben je denk ik van het probleem af.

Beste Rian,

Ik denk bijna zeker dat ik je moet bedanken omdat ik inderdaad bepaalde delen van het sjabloon heb aangevuld en invulvelden via (invoegen - veld - Fillin). Alleen hoe kan ik F11 invulvelden toevoegen in een sjabloon???

Weer dank,

Paul

Hoi Paul,

Een F11-veld kun je maken met behulp van de Formulierbalk. Als die niet nog niet in je menu staat kun je die toevoegen door in de grijze balk boven in je scherm te rechtsklikken en dan Formulieren aan te klikken. Door daarna op het ab-knopje (tekstvak) te klikken verschijnt het F11-veld. Je kunt in de Formulierbalk ook aangeven of het veld grijs moet worden getoond. Dit grijs wordt niet afgedrukt. Je kunt een F11-veld ook alvast een invulling geven door het veld te selecteren en dan rechts te klikken en eigenschappen te kiezen. Bij Standaardtekst kun je de gewenste tekst typen.

Je blijft je verbazen!!!!

Hallo Ulandri,

Helaas lijkt toch allemaal wat lastiger.
1.
Ik heb met Alt-F9 gekeken (allemaal formaat FORMTEXT), dus geen verschil tussen de juist werkende velden en de velden waarbij vooraf een dialoogvenster is te zien.

2.
Vervolgens F11 velden aangemaakt met AB-knop uit werkbalk formulieren. Helaas zonder resultaat.

3.
Ik heb zelfs juiste velden gekopieerd, maar dan verandert er ook niets.

Dit is m.i. wel heel vreemd.

Iemand nog suggesties???

Alvast dank en gr
Paul

Toch gelijk

Heren,

Als je na het definiëren van een F11-invulveld of een gekopieerd veld, de tekst met opmaak (om tijdverlies te voorkomen) kopieert (met opmaak) dan verlies je de eigenschappen weer en ben je weer terug bij af. Dus nu wel F11-velden gekopieerd en de tekst met aanwijzingen als platte tekst, zonder opmaak gekopieerd en alles wekt wel.

Dus fill-in = dialoogvenster (vooraf)
F11 = normale invulden

Nogmaals dank,

Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan