invulvelden met vraagstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

phietje123

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2015
Hallo

Ik wil in een document invulvelden met vraagstelling toepassen, maar in dit document komt wel 30 keer het zelfde invulveld voor. Is er een manier om slechts 1 keer het invulveld te moeten invullen en dat het dan toch 30 keer in het document is ingevuld?

In bijlage een voorbeeld, nu voor de naam aanvrager, komt 3 keer voor

Bijlagen

Autotext? Dat lijkt mij niet de juiste werkwijze. FILLIN velden, of ASK velden zijn in dit geval veel handiger. Al zou ik een formulier maken voor de invoergegevens. Met het REF veld verwijs je dan naar de eerder ingevulde gegevens. Ik zou daarbij ook Docvariabelen gebruiken, vandaar ook het idee om een formulier te gebruiken. Dan gaat dat wat makkelijker.

Het is eigenlijk zo, dat ik dit wil toepassen op contracten die worden aangemaakt voor klanten, heb fillin velden gebruikt, maar sommige zaken zoals naam bedrijf komen bv 20 maal voor in het contract en zo moet ik dus 20 maal het fillin veld invullen, dus ook omslachtig, daarom had ik graag geweten hoe ik in 1 keer 20 maal de naam van het bedrijf kan laten invullen

Autotext? Dat lijkt mij niet de juiste werkwijze. FILLIN velden, of ASK velden zijn in dit geval veel handiger. Al zou ik een formulier maken voor de invoergegevens. Met het REF veld verwijs je dan naar de eerder ingevulde gegevens. Ik zou daarbij ook Docvariabelen gebruiken, vandaar ook het idee om een formulier te gebruiken. Dan gaat dat wat makkelijker.

Het is eigenlijk zo, dat ik dit wil toepassen op contracten die worden aangemaakt voor klanten, heb fillin velden gebruikt, maar sommige zaken zoals naam bedrijf komen bv 20 maal voor in het contract en zo moet ik dus 20 maal het fillin veld invullen, dus ook omslachtig, daarom had ik graag geweten hoe ik in 1 keer 20 maal de naam van het bedrijf kan laten invullen

... en zo moet ik dus 20 maal het fillin veld invullen, dus ook omslachtig
Hoe kom je daarbij? Een ASK veld met een bladwijzernaam kun je op elke gewenste plek terugvragen met { REF Veldnaam }. En dat geldt ook voor Docvariabelen ({ DOCVARIABLE Test }). Die laatste variant vul je dus het beste vanuit een formulier.

Ik heb vanalles geprobeerd, ask velden, fillin veld met \o maar tevergeefs, niks helpt bij mij, in bijlage een heel klein deel van het document waar het over gaat, er zijn dus heel veel te vervangen variabelen "rechtspersoon" in het zelfde document. per document is dit uiteraard anders

Bekijk bijlage Te vervangen variabelen.docx

Ik zal er zo even naar kijken.

Je bent niet ver gekomen met het toevoegen van ASK velden :). Ik heb er een paar ingezet. Kijk maar of je er mee uit de voeten kunt.

Bijlagen

Je bent niet ver gekomen met het toevoegen van ASK velden :). Ik heb er een paar ingezet. Kijk maar of je er mee uit de voeten kunt.

hey, ja om de ask velden aan te maken, was me ook gelukt, maar het lukt me niet om het gevraagde antwoord te krijgen. Het ligt misschien aan mij, maar ook met jouw ask velden, krijg ik wel de vraagstelling, ik typ mijn antwoord, maar ik zie mijn antwoord niet verschijnen, ik word er knettergek van :) toch bedankt voor uw moeite hoor

In mijn voorbeeldje doet-ie dat bij mij wel. Velden worden niet automatisch bijgewerkt, daarvoor moet je een handeling verrichten. Ik doe dat met een macro die alle velden ververst. Het equivalent van Ctrl+A en dan F9. Dus wellicht staat de macro beveiliging bij jou te hoog.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan