• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inzet per uur in een staafgrafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevercat

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
In de spreadsheet heb ik een datum, een aanvangstijd, een inzet code en een eindtijd staan. Nu moet er een staafgrafiek achter komen die een inzicht geeft in de inzet in tijdsblokken van een uur. Een draaitabel geeft wel het totaal aantal inzet per code maar hoe kan ik dit dan weer uitsplitsen per tijdsblok van een uur en daarbij moet een code die 3 uur duurt ook in 3 blokken vermeld worden. Ik vermoed dat het mogelijk moet zijn maar ik ben inmiddels zelf de weg kwijt geraakt.
Het bestand met een rits gegevens zit in de bijlage.

Bijlagen

Kees,

Is dit je bedoeling? Waarom is die code een tekst?

Bijlagen

Is dit je bedoeling?

Ja, dit is de bedoeling. Ik heb de uren opgerekt vanaf 4:00 uur tot 2:00 uur maar dan ga ik iets vreemds zien, zo to 21:00 uur loopt alles een beetje terug tot bijna 0 rond 21:00, 22:00 en 23:00 uur is het 0 en daarna schiet het weer omhoog. Ik vraag me nu af wordt iedere activiteit nu voor de volledige tijd die deze duurt meegerekend in het totaal aantal? Ik vraag het omdat die code 10 bijvoorbeeld in de uren tussen 20:00 en 0:00 nooit 0 kan zijn.

Waarom is die code een tekst?
De code heeft een tekst opmaak meegekregen van Access, de gegevens komen uit een database van Access geëxporteerd naar Excel, een andere manier om dit te doen zag ik eigenlijk niet.

Het aangepaste bestand stuur ik weer mee zodat je kan zien wat ik gewijzigd heb en of het goed gaat. (helaas werd zip te groot dus nu in rar)

Bijlagen

Met enige aanpassingen aan het bestand ziet de grafiek er minder vreemd uit rond middernacht.

Bijlagen

Met enige aanpassingen aan het bestand ziet de grafiek er minder vreemd uit rond middernacht.

Dit ziet er inderdaad uit zoals je zou verwachten, erg bedankt voor de aanpassing. Ik ben nog wel aan het uitpuzzelen hoe de formules die gebuikt zijn werken maar daar kom ik wel uit denk ik.

Heb het toch niet begrepen

Schijnbaar snap ik het toch niet helemaal. Ik heb begrepen dat er matrixformules zijn gebruikt maar op een of andere manier werkt het toch anders dan ik dacht. Ten eerste had ik het idee om deinformatie telkens te overschijven met nieuwe informatie maar dan werken de matrixformules niet meer en ten tweede zijn er wat codes weggevallen en wat dienstnummers voor in de plaats gekomen maar het idee blijft gelijk. Ik heb zelf geprobeerd om de matrixformules aan te passen maar ik blijf de foutmeldingen verw. en naam krijgen. Weet iemand wat ik fout doe (ik ga bewerken met F2 en sluit af met ctrl-enter) en kan die dan stap voor stap vertellen hoe het dan wel moet?
Het aangepaste bestand voeg ik bij.

Bijlagen

Kees,

Moeilijk te zien, omdat er een koppeling is naar een ander bestand.

De named range "dienst" wordt in sommige formules gebruikt, terwijl die niet te vinden is in de lijst met namen?
Ook wordt het bereik van sommige named ranges dynamisch bepaald, ééntje ("eind2") is vastgezet. Voor somproduct moeten alle bereiken even groot zijn, dus dat gaat 9 kansen op 10 mis.

De named range "dienst" wordt in sommige formules gebruikt, terwijl die niet te vinden is in de lijst met namen?

Deze had ik dus niet door, ik heb de formules gewijzigd naar "echte" bereiken en nu werkt het fluitend.
Bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan