Iomega Externe Haddisk Werkt Niet Meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marceltjuh

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2011
Berichten
15
Beste lezers.
Sinds een week heb ik een probleem met mijn harddisk, het begon dat ik mijn pictogrammen/mappen van mijn harddisk begon te missen, niet lang daarna ontkoppelde ik de harddisk en sloot hem opnieuw aan, van daar af aan ben ik alles kwijt, ik heb verschillende dingen geprobeerd soals: Harddisk Scan wat niet gelukt is omdat die de harddisk niet meer herkend, en ik heb op een oude windows xp computer hem aangekoppeld en laten opstarten zodat er een blauwe scherm komt met een harddisk controle net voordat windows opstart zeg maar, dat mocht allemaal niet baten, sinds windows een scan op de sectoren hebt gedaan word de hardeschijf helemaal niet meer herkend, voordat die scan gedaan werd zag de computer de harddisk nog aan als een letter (F) niet meer als plug en play apparaat, ook maakt die een frappant geluid alsof de harddisk heel veel aan laden is zeg maar.

Iemand nog een oplossing er staan nogal belangrijken bestanden op.

Groeten,
Marcel
 
heb ook een keer een probleem gehad met een iomega externe harde schijf, je kunt nog proberen om je bestanden eraf te halen met minitool power data recovery, getdataback for ntfs, testdisk etc. je kunt ook de harde schijf uit de behuizing halen en daarna in een vaste computer stoppen, ookal denk ik niet dat daar het probleem is want je miste eerst ook al bestanden en hierdoor is ook meteen je garantie weg
 
Laatst bewerkt:
heb ook een keer een probleem gehad met een iomega externe harde schijf, je kunt nog proberen om je bestanden eraf te halen met minitool power data recovery, getdataback for ntfs, testdisk etc. je kunt ook de harde schijf uit de behuizing halen en daarna in een vaste computer stoppen, ookal denk ik niet dat daar het probleem is want je miste eerst ook al bestanden en hierdoor is ook meteen je garantie weg

Het probleem daarmee is dat de computer de HD niet herkend dus zodoende kan ik ook geen software gebruiken om de bestanden terug te halen.
 
Dan is het lastig ik heb het ook gehad en uiteindelijk een nieuwe gekregen van iomega
 
staat hij nog wel bij schijfbeheer of bij rmk deze computer, beheren, schijfbeheer
of misschien werkt dit
 
Laatst bewerkt:
Probeer de schijf uit de externe behuizing halen en rechtstreeks aan de pc aansluiten via ATA (let op master/slave jumper) of SATA.

Download de laatste versie van Ubuntu, GNOME desktop, op de download pagina en kies Normale PC (Intel Pentium/Celeron/Core, AMD Athlon/Sempron), allemaal standaard geselecteerd.
Brand het gedownloade iso bestand op een cd.
Start de pc op vanaf deze cd (let op de BIOS instellingen, de CD drive moet als eerste in de volgorde van "boot devices" staan).

Selecteer een taal en kies "Try Ubuntu" of "Ubuntu uitproberen", Ubuntu draait nu vanaf de CD en er wordt niets op de harde schijf veranderd.
Als Ubuntu is opgestart zie je links een icoon met een huisje (home).
Na aanklikken zie je alle door Ubuntu gevonden partities op de schijf of schijven.
Als de disk geen ernstige fouten heeft kun je ze ook openen en de belangrijke bestanden kopieren naar een andere (externe USB) schijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan