perryvg
Verenigingslid
- Lid geworden
- 5 nov 2009
beste forumleden,
ik hoop dat ik hier op de juiste plaats ben, zo niet dan hoor ik dit van jullie.
ik heb een tijd geleden bij MM een iomega netwerk hd gekocht zonder bij behoordende materiaal.
dus alleen de behuizing met een 1TB hd erin, en heb uit eigen voorraad een voeding opgezet (juiste voltage iets lichter amp).
deze staat al een paar weken naar tevredenheid te draaien.
deze middag was ik een netwerkprinter (brother) aan het aansluiten, en na een tijd ging het rode ledje op de iomega branden.
dacht dat dit kwam door een netwerk fout en heb hem afgekoppeld.
en opnieuw opgestart. na een paar minuten ging het ledje weer branden, opnieuw aangesloten op netwerk en herstart.
maar kan de iomega niet meer zien, en jahoor na een paar minuten ging het lampje weer branden.
kan iemand mij zeggen wat er mis is.
bij voorbaat dank Perry
ik ben ondertussen er achter ge komen wat het probleem was.
er was een smd onderdeeltje van de print los gekomen.
helaa had ik geen garantie en heb het onderdeeltje zelf terug op de print proberen te sloderen.
dit is helaas mislukt, en moet een nieuwe nas server kopen.
ik zit de denkenaan een nas waar twee schijven in kunnen.
ik heb een schijf van 1TB en 1 schijf van 0,5 TB, graag hoor ik van jullie ervaren met schijven van verschillende fotrmaten in een nasserver.
dit omdat ik bijna overal lee sdat je twee gelijke schijven in een server moet plaatsen.
graag hoor ik van jullie groetjes perry
ik hoop dat ik hier op de juiste plaats ben, zo niet dan hoor ik dit van jullie.
ik heb een tijd geleden bij MM een iomega netwerk hd gekocht zonder bij behoordende materiaal.
dus alleen de behuizing met een 1TB hd erin, en heb uit eigen voorraad een voeding opgezet (juiste voltage iets lichter amp).
deze staat al een paar weken naar tevredenheid te draaien.
deze middag was ik een netwerkprinter (brother) aan het aansluiten, en na een tijd ging het rode ledje op de iomega branden.
dacht dat dit kwam door een netwerk fout en heb hem afgekoppeld.
en opnieuw opgestart. na een paar minuten ging het ledje weer branden, opnieuw aangesloten op netwerk en herstart.
maar kan de iomega niet meer zien, en jahoor na een paar minuten ging het lampje weer branden.
kan iemand mij zeggen wat er mis is.
bij voorbaat dank Perry
ik ben ondertussen er achter ge komen wat het probleem was.
er was een smd onderdeeltje van de print los gekomen.
helaa had ik geen garantie en heb het onderdeeltje zelf terug op de print proberen te sloderen.
dit is helaas mislukt, en moet een nieuwe nas server kopen.
ik zit de denkenaan een nas waar twee schijven in kunnen.
ik heb een schijf van 1TB en 1 schijf van 0,5 TB, graag hoor ik van jullie ervaren met schijven van verschillende fotrmaten in een nasserver.
dit omdat ik bijna overal lee sdat je twee gelijke schijven in een server moet plaatsen.
graag hoor ik van jullie groetjes perry
Laatst bewerkt: