iomega zip 250 parallel via usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

geavrc

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Berichten
8
Hallo experts,

Ik heb veel oude zip diskettes die ik over wil zetten op mijn harddisk. De Iomega 250 is een parallel device maar mijn computer heeft geen parallel port meer.

Ik heb een IEEE-1284 Bridge gekocht (om een parallel printer op USB aan te sluiten.)

1. XP herkent de IEEE-bridge met de eigen XP driver die kennelijk in XP zit. Ik zie in het Control Panel ook bij de USB controlers ook inderdaad een "USB Printing Support" toegevoegd.
2. Ik heb Iomega software gedownload en geinstalleerd voor de 250P (en later ook nog voor de USB versie)
3. Als ik de Zipdrive vervolgens aansluit met de special bridge connector dan gebeurt er niets. De Iomega wordt niet herkend en is niet in verkenner te zien als een benaderbaar device.

Omdat de zipdrive altijd via de parallel port correct werkte dacht ik dat ik die port dus kon verruilen voor een usb port met de bridge adapter maar kennelijk werkt dat dus niet voor een Iomega zip drive.

of.... doe ik iets verkeerd?

Heren (of dames) experts, bij voorbaat dank voor jullie reacties.
G
 
ook de bios gecontroleerd op instellingen van een parallele poort.
Ondanks dat deze niet meer op het moederbord zit,kan er nog een instelling voor zijn.
EPP of ECP
 
ook de bios gecontroleerd op instellingen van een parallele poort.
Ondanks dat deze niet meer op het moederbord zit,kan er nog een instelling voor zijn.
EPP of ECP

Hallo. Eerst alvast bedankt voor je tijd en aandacht.
Ik heb in de BIOS gekeken en daar staat:
Parallel Port Address: [Disabled]

EPP of ECP kan ik in BIOS instellingen niet vinden.
G
 
Ja,fiepke, zet dan die poort op enabled.
dan zal het wel beter werken.
en dan epp of ecp selecteren
 
fiepke...

Ja,fiepke, zet dan die poort op enabled.
dan zal het wel beter werken.
en dan epp of ecp selecteren

OK, heb nog even geduld met fiepke... :)

Printer port op enabled gezet en op EPP
Als ik nu een printer wil toevoegen dan is er in derdaad een LPT1
maar ik wil geen printer toevoegen...

nergens merkt XP mijn op de USB aangesloten Iomega op...

Wat zie ik nu weer over het hoofd ?
 
ECP zou dan beter zijn,maar goed.
Nee,je wilt inderdaad niet printen,maar een printerpoort werd vroeger ook gebruikt voor communicatiepoort.
En op die communicatiepoort werkt jouw iomega.
Snappie.
Dus je zult een virtuele printerpoort aan moeten maken,of een virtuele communicatiepoort.
 
Laatst bewerkt:
ECP zou dan beter zijn,maar goed.
Nee,je wilt inderdaad niet printen,maar een printerpoort werd vroeger ook gebruikt voor communicatiepoort.
En op die communicatiepoort werkt jouw iomega.
Snappie.
Dus je zult een virtuele printerpoort aan moeten maken,of een virtuele communicatiepoort.

oki. ik snappum. Ik ga er maar vanuit dat XP ondanks de usb aansluiting van de bridge de uiteindelijke iomega als een parralel device ziet en ik zal dus eerst die iomega drivers activeren. Cross your fingers...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan