IP adres AccesPoint valt buiten range Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertd

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een nieuw AccesPoint van Sitecom gekocht: de WL-331. Die heb ik nu dus met een kabel aangesloten op mijn Linksys router: WRT120N. Ik heb goede internetverbinding via mijn AccesPoint. Het probleem is alleen dat ik het configuratiescherm van de AccesPoint niet kan openen.
Op de achterkant van de AP staat dat het IP-nummer voor het configuratiescherm 192.168.0.234 is. Die pagina kan echter niet worden weergegeven. Ik dus opzoeken bij de instellingen van de router. Die heeft DHCP aan staan, en deelt IP-adressen uit van 192.168.1.100 tot 192.168.1.149 . 192.168.0.234 zit daar dus niet bij...

Ik heb dus DHCP uitgezet: geen effect.
AP direct op computer aangesloten (met kabel dus): geen effect.
Bij DHCP een IP-adres reserveren voor de AP door het MAC-adres op te geven: geen effect.

Ik wil wel graag het configuratiescherm kunnen openen want op dit moment is de AP dus niet beveiligd.

Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,

Geert

je typt dit toch wel in de adres balk van internet explorer als de utp kabel tussen je computer en het accespoint zit.
dus zonder tussenkomst van een router.

http://192.168.0.234/

Geprobeerd: Pagina kan niet gevonden worden...
Doet het dus ook niet.

reset het accespoint eens.
knopje op de achterzijde minimaal 10 sec indrukken.
daarna opnieuw proberen zoals ik eerder heb getypt.

dat is vreemd.

je start de computer op.
je doet de utp kabel tussen accespoint en computer.
je zet de spanning er op en dan ga je naar je internet explorer.
daar type je het adres in wat je eerder noemde.
dan geef je een enter en zou je in het aanmeldscherm moeten komen.
Als dit alles niet werkt dan breng je het terug naar de winkel.

Probleem zit in de routering. De eerste keer dat je dit wilt doen dien je een pc rechtstreeks op dit accesspoint aan te sluiten zodat je een IP adres van dit accesspoint krijgt. Hierna kun je de pagina gewoon via je browser openen. Na de gewenste wijzigingen kun je alles weer aansluiten zoals je wilt.

Als het goed staat op de Sitecom DHCP uit. Deze deelt dus geen IP adressen uit. Op het moment dat jij de Sitecom op de computer aansluit met de utp-kabel krijgt de computer dus geen IP adres van de Sitecom en zul je er dus ook nooit verbinding mee kunnen maken. Daarom zul je handmatig een IP-adres moeten invullen op je computer. Daarna zul je verbinding kunnen maken met de Sitecom.

Dit staat trouwens ook allemaal in de gebruiksaanwijzing van de WL-331.

Zie http://www.sitecom.com/Wireless-Network-Access-Point-300N/WL-331/p/715

Ik heb het probleem al gevonden.
De PC kon geen verbinding maken met de AP. Dit kwam doordat 'ie het IP nummer 192.168.0.234 had.
Dus niet een van 192.168.1.xxx .
Ik moest bij de IPv4 verbinding instellen dat 'ie niet automatisch een IP-adres laat toewijzen, maar het volgende IP-adres gebruikt: 192.168.0.2 . Toen viel de internetverbinding weg, maar had ik wel toegang tot de configuratie. Daarna instellingen teruggezet en klaar is kees...

Alsnog bedankt voor de hulp,
Geert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan