IP adres al eerder gebruikt

Status
Niet open voor verdere reacties.

stijnk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2012
Hallo, een aantal dagen geleden ben ik in een server gegaan voor een spel. Even later zei een van de admins dat er al eens eerder (4x) een account op dit ip address is gemaakt. Ik heb nog nooit in die server gezeten, en zou niet weten hoe dit komt. de admin is overtuigt dat ik er wel in heb gezeten en mij heb misdragen. Hoe kan dit gebeuren, en zou ik hem kunnen overtuigen dat ik het niet was met evt. bewijs

-Dynamisch ip adres
-Chello/upc
-

Ik weet niet of dit het goede bord is voor deze vraag, vergeef mij als ik verkeerd zit.

Laatst bewerkt:
Probleem is dat jij (als privé abonnee) niets te zeggen hebt op welk ip-adres je op Internet komt. Je provider geeft je een ip-adres, en dat kan over de tijd nog wisselen ook. Dat betekent ook dat het heel makkelijk kan zijn dat het ip-adres dat ooit door zo'n 'misdrager' is gebruikt nu door jou gebruikt wordt, eenvoudigweg omdat de provider je dat ip-adres heeft toegekend.

Zoals je merkt kun je daar weinig doen. Je zou evt. een verzoek kunnen doen aan je provider of zij je een ander ip-adres uit hun reeks willen toekennen, maar ook daar kun je dan tegen hetzelfde probleem aanlopen...

Een 'technische oplossing' zou misschien het gebruik van proxies kunnen zijn of (met toestemming) de Internet-verbinding van de buren te gebruiken als je aan het gamen bent etc., maar dat gaat (mij) te diep voor je vraag.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan