IP adres AP vinden?

• Onderwerp starter Onderwerp starter dOmO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dOmO

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2001
ff een kort vraagje:

hoe vind ik het IP-adres van mijn accesspoint?

het is een linksys WRT54G2 router die ik ooit een manual IP heb gegeven en de ethernetkabel in een LAN-poortje heb gedaan (om het 'routen' uit te schakelen ivm reeds aanwezige router verderop in de gang).

Ik wil namelijk in de web interface een ander wifi-kanaal instellen omdat internetten met méér dan één laptop gewoonweg NIET gaat - pagina's laden niet, ipod werkt niet, msn meldt zich steeds af..

dus hoe?

een tracert lukt niet, de eerste hop is meteen het ip adres van de router in de gang...

edit: win xp

Laatst bewerkt:
Dan de WRT54G2 gewoon even uit het netwerk halen, resetten, met kabeltje met pc verbinden en inloggen via de standaard IP

Op het apparaat moet (op een sticker) een MAC adres staan. Schrijf dat zorgvuldig op.

Daarna het volgende doen:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig
Stel dat je terugkrijgt als je ip-adres: 192.168.1.33 en het MAC adres van de router is 0014fe663135:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
arp -s 192.168.1.199 00-14-fe-66-31-35
ping 192.168.1.199

Werkt dit, dan via http://192.168.1.199 inloggen op de Linksys AP

daarna de MACadres<->ip-adres koppeling weghalen met Start -> Uitvoeren -> cmd /k arp -d 192.168.1.199

EDIT: Natuurlijk 192.168.1.199 vervangen door 192.168.0.199 als je een ip-adres in de 192.168.0.x reeks hebt gezien bij ipconfig etc. De toe te kennen MACadres<->ip-adres koppeling moet natuurlijk wel in je netwerk zijn, vandaar.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Zover reikt mijn kennis niet....:thumb:

Het is heel nuttig, je bent dus van harte uitgenodigd hier wat op te steken. Kijk ook nog even mijn EDIT na van die posting, voor wat achtergrond/valkuilen die van belang is.

Tijs.

@dOmO: Is het allemaal gelukt nu? We hebben hier geen reactie van je sinds 21 februari.
Wél zie ik dat je de vraag op opgelost hebt gezet.

Tijs.

Laatst bewerkt:
ja het is gelukt hoor!!!

al die bezorgdheid was dus voor niks ;)

Nou, bezorgd was ik niet echt (advies dat ik gaf is goed doordacht).

Ging er meer om dat jij blijkbaar wel graag advies ontvangt, maar geen fatsoenlijke terugmelding wilde doen.

[Klaarblijkelijk worden helpers op het forum vlgs. jou geacht zelf te gaan uitzoeken of de beantwoorde vragen niet (stiekem) op opgelost zijn gezet. Echter: Een (kleine) terugmelding hoort erbij.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan