Ip adres bekend, maar geen admin module

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeeuwtje1992

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2010
Berichten
65
Beste lezers,

Zojuist heb ik mijn router gereset, en weet (waarschijnlijk) nu ook het nieuwe ip-adres. Wanneer ik dat ip-adres ping krijg ik goed antwoord. Wanneer ik dat ip-adres in mijn browser invoer krijg ik echter geen admin module. Iemand een idee?
 
Je wilt in je router komen? Dat is een andere "IP".

192.168.1.1 <- Deze is het meestal.

192.168.1.0
192.168.123.254
192.168.2.1
192.168.1.254
192.168.2.254

Of kijk via Start > Uitvoeren > CMD > Ipconfig > Standaardgateway.
 
Hi,
het IP-adres lijkt meer op een extern ip-adres. Probeer het adres dat davedj gaf eens.

Ik heb toch wel behoefte aan meer info: OS, merk/type router + modem, en welk subnet-mask gebruik je (normaal zou dat zijn 255.255.255.0).

Misschien kunnen we er daarmee uitkomen
 
Het is zowieso een 10.x.x.x reeks!
Subnet = 255.255.255.0
Os= vista, xp
router = 3com
 
Hi,
ik post nog een laatste idee hierover:

Niet zo lang geleden knalde mijn KPN routertje eruit. Ge-reset daarna, maar hij was alleen toegankelijk te maken met de bijgeleverde install-cd

en anders misschien voor dit type router even in de manuals op www.3com.com kijken
 
Doe het maar even zo: [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all
Post hier alle informatie die staat bij de (draadloze) netwerkkaart die je nu gebruikt.

Ik ben namelijk heel benieuwd welke DHCP server er momenteel wordt gebruikt en of het ip-adres daarvan wel overeenkomt met die van de router.

We zien graag de informatie tegemoet.

Tijs.
 
Zie je het verschil? Het ip-adres van de standaardgateway is niet hetzelfde als die van de DHCP server.

Ik zou dus zeker eens kijken wat de volgende 2 links bij jouw opleveren:
http://10.168.170.1
http://10.168.170.253

PS: Ook kan het zijn dat je router zich niet draadloos laat configureren. Je zou dus zeker ook eens moeten testen met een bedrade aansluiting en dan weer die bovengenoemde 2 weblinks proberen om in de router te komen.

Succes,

Tijs.
 
Test dus de 2 links die ik gaf.

Tijs.
 
Dan maar bedraad aansluiten en opnieuw bekijken welke ip-adressen er bij Standaardgateway en DHCP server genoemd worden. Die dan met http:// ervoor uitproberen om te openen in je browser.

Tijs.
 
Misschien kun je eens TCP/UDP poort open te knallen in je firewall van windows.

UDP poort: 1900
TCP poort: 2869
 
Misschien kun je eens TCP/UDP poort open te knallen in je firewall van windows.

UDP poort: 1900
TCP poort: 2869

@Radathag: Misschien kun je eens uitleggen waarom deze poorten van belang zijn? [Het gaat hier over webtoegang (poort 80 TCP), dus de poorten die jij noemt lijken me van geen enkel belang.]

Tijs.
 
@Radathag: Misschien kun je eens uitleggen waarom deze poorten van belang zijn? [Het gaat hier over webtoegang (poort 80 TCP), dus de poorten die jij noemt lijken me van geen enkel belang.]

Tijs.

Ik ben niet de hardcore kenner op dit gebied, maar ik heb recentelijk een lelijk probleem met het 'detecteren' van de router. Van wat ik heb af kunnen struinen van internet is dat deze poorten nodig zijn om de UPnP van de Router kenbaar te maken aan (Vista in mijn geval). Ik bedoel niet dat je deze porten moet forwarden ofzo maar gewoon even opzetten en testen. Thats is. (hielp bij iig weer een stuk dichterbij de oplossing komen). Die TCP/UDP zorgt voor de SSDP. Door de SSDP aan te zetten staat je router in je netwerk als apparaat weergegeven.
Ga dan vervolgens naar het 'netwerk centrum' klik je vervolgens op volledig overzicht weergeven. Dan doe je rechtermuisklik op de gateway. Vervolgens kies je voor eigenschappen en beland je zo in je 'admin module'

Misschien dat dit hem weer een stukje op weg helpt.
Ik probeer alleen te helpen, that's all (waarschijnlijk staan deze porten toch al open maar checken kan geen kwaad)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan