IP adres conflict

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steeg

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Goedemiddag,

Ik heb een (draadloze) Thomson (Speedtouch) ST780i WL router/modem.

Hierachter hangt een firewall (Draytek Vigor 2200e plus) die een vast ip adres toegewezen heeft gekregen. en daar achter hangen enkele switches die bedraad computers verbinden.

Wanneer ik draadloos online probeer te gaan op de Thomson router, krijg ik wanneer ik met enkele draadloze apparaten online ben een ip adres conflict. Hierdoor kan ik zowel bedraad als draadloos niet meer op internet.

Hoe kan dit, en belangrijker voor mij, hoe voorkom ik dat dit gebeurt? Ik heb namelijk het idee dat de draadloze Thomson ip hoofd ip adressen uitdeelt (waar er een paar van beschikbaar zijn bij ons) die uiteindelijk op internet gaan en niet de interne ip adressen.

Heel erg bedankt alvast voor de hulp!

Er draaien verschillende systemen. Zowel windows xp als windows 7.

Echter de draadloze apparaten zijn 2 laptopjes met win xp, 1 met win 7 ultimate en 2 ipad's.

Laatst bewerkt:
Dat is het helaas niet. Ik ehb het idee dat de draadloze router de ip adressen van de buitenlijn kiest i.p.v. de ip adressen van het interne netwerk.

Waarom stap je niet over naar een b-box2 ? (dat is ook al een vrij oude modem, ik zou beginnen bij een nieuwe modem)

Dat is een veel betere modem.

Mvg gast0187

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan