Ip adres gewijzigd, krijg de oorspronkelijke niet terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas78

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2012
Beste,

Afgelopen week wilde ik de Spaanse Google playstore site bereiken. Deze is alleen bereikbaar als je een Spaans ip adres hebt. Via een programma heb ik mijn ip adres laten wijzigen en dat werkte prima. Ik heb dit echter niet teruggezet en het desbetreffende programma vervolgens weer verwijderd (stom!). Nu heb ik nog steeds een ander uitgaand ip adres (gecontroleerd via watismijnipadres.nl) , dan dat ik eigenlijk heb en al mijn overige apparaten in huis hebben.

Wanneer ik via cmd ipconfig.exe uitvoer krijg ik wel mijn oude ip adres te zien, maar uitgaand wordt er een ander getoond. Ik heb van alles geprobeerd: statisch adres, ipconfig/renew, adapter opnieuw geïnstalleerd en het eerder gebruikte ip wijzigingsprogramma geïnstalleerd. Helaas geen resultaat. Het lijkt erop dat er ergens een file is blijven hangen die dit veroorzaakt.

Sinds dit voorval werken bepaalde sites niet meer, wat ik al helemaal vreemd vindt. Ik krijg ook de melding dat ik een oude versie van IE gebruik, terwijl dit versie 9 is???

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn eigenlijke ip adres weer uitgaand krijg?

Alvast bedankt
Bas

Extern dynamisch of statisch ip adres krijg je van je ISP en kun je niet veranderen, wel via een proxy server te foppen en je intern adres krijg je van de router of modem, ligt eraan hoe of wat, dus kort gezegt, waar heb je het over.

Ik heb eerder gelezen dat je dat dit niet kunt veranderen, maar in het kort uitgelegd. Als ik check via watismijnipadres.nl welk ip adres er wordt weergegeven dan krijg ik een ander ip adres dan dat ik normaal heb. via ipconfig zie ik wel mijn oude ip adres. Zoals je aangeeft kun je dit foppen, maar zover ik weet draai ik niet via een proxy....of wel en ik zie het niet? hoe controleer ik dat?

via Internet opties > verbindingen > LAN - instellingen
Welke programma heb je gebruikt voor die ip-adres wijziging?

ik heb hide-my-ip gebruikt.

de instellingen voor de proxy zijn leeg. Nog even als voorbeeld, mijn orginele ip begint met: 192.168 etc. en dat is nu geworden: 93.125 etc.

ik zou een herstelpunt terugzetten van voor het gebruik van dat programma, zal waarschijnlijk de snelste oplossing zijn.

Het IP-adres is: 93.xxx.xxx.84. De hostnaam is: 93-xxx-xxx-84.dsl.alice.nl
Via het bovenstaande ip adres, beetje gemerkt met een x post je dit bericht.
dus je hebt van alice een nieuw ip adres gekregen.
dat kun jij niet zelf veranderen en of terug zetten.

In aansluiting op wat puppie schrijft: Je verwart lokale ip-adressen (=192.168.x.x) die je pc's/laptops/smartphones van je router(-modem) krijgen met het publieke ip-adres dat je van je provider krijgt en die op Internet bereikbaar is.
Het lokale adres kijk je na via ipconfig, het publieke ip-adres kijk je na bij (o.a.) http://www.watismijnip.nl .
Als het publieke en lokale ip-adres met elkaar overeenkomen, dan is er geen actieve router(-modem) in huis. Dat zie je doorgaans alleen bij sommige belgische privé-gebruikers.

Tijs.

Bedankt voor alle reacties.ik heb me idd vergist in ip adressen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan