ip adres hetzelfde naar verhuizing?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marieke1981

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Wij zijn vorige week verhuisd, en we hebben sinds afgelopen weekend ook weer internet. Weet iemand of we nu ook een ander ip adres hebben gekregen? Internet provider is hetzelfde gebleven en ook de modem is hetzelfde gebleven. We zijn verhuisd binnen hetzelfde dorp (ik weet niet of dat wat uitmaakt verstand ervan heb ik niet :o)

Wij zijn eind 2007 ook verhuist in dezelfde stad met hetzelfde abbonement en modem, en het is IP is wel veranderd. Ik denk dat jouw IP dus ook veranderd is, lijkt me ook wel logisch aangezien dat per adres gaat denk ik.

heb je eigenlijk sowieso wel een vast IP adres....bij ADSL meestal wel, maar bij Kabel meestal niet....??

Je zou het even na kunnen vragen bij je provider (waarom wil je het weten ?).Het is namelijk niet altijd zo dat je hetzelfde externe IP adres krijgt maar het is wel min of meer voor je gereserveerd.Vraag is op basis waarvan men dit doet.

Bij kabel;

de toewijzing gebeurt naar alle waarschijnlijkheid op basis van fysieke locatie.
Zo zal een range ip adressen gekoppeld zijn aan bijvoorbeeld een dorp of een wijk. Wil nog niet zeggen dat je een vast IP hebt, maar dat je hetzelfde IP adres voor lange periodes behoudt staat daamee redelijk vast. Een router staat bijvoorbeeld hele dagen aan en zal bij het verstrijken van zijn lease direct een nieuw IP (veelal dezelfde) krijgen.

Het gebeurt dus wél dat bij bijvoorbeeld stroomonderbrekingen, je een echt nieuw nummer krijgt. En tja verhuizen (van een router) is een stroom onderbreking die zolang duurt als de rit van het oude naar het nieuw huis + af en aansluiten.... :)

Bij ADSL heb je vaak een vast toegewezen adres. En de checker van ErpCity laat je in ieder geval zien met welke je nu op het internet gaat...

Ik weet niet wat ons oude ip adres was. Ik vraag het omdat ik steeds meer lees over dat je moet uitkijken met je ip adres. Dat veel sites je ip adres opslaan voor onderzoek, en dat vindt ik geen fijne gedachte. Ik ben geen crimineel, en heb geen strafblad of zo :D
Maar ik vindt het gewoon een enge gedachte, ook omdat wij al onze bankzaken via internet regelen.

Tja het blijft uitkijken hè.

Maar een router met firewall, standaard firewall van MS en een gedegen virusscanner tesamen met een stuk gezond verstand, zijn redelijk afdoende tegen dit soort zaken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan