ip adres invoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

formatje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 jun 2001
vandaag heb ik mijn w-lan smc pci adapter omgeruild voor een USB adapter, en mijn probleem is nu dat ik mijn ip adres niet kan invoeren bij tcp/ip.
Ik was vergeten bij apparatenbeheer de adapter te verwijderen voor dat hem uit de kast haalden, en krijg nu de melding het IP adres is al toegewezen aan een andere adapter.
Ik heb al gezocht naar de drivers van de pci adapter maar kan niks vinden.
Weet iemand raad.

Mvg
formatje

Ga eens naar apparaatbeheer terug.
Daar naar "Beeld" en een vinkje neerzetten voor "verborgen apparaten weergeven".
Komt die w-lan smc pci adapter er dan niet weer te staan?

Hallo formatje.

Dat het ip adres van de w-lan smc pci adapter, niet werkt op de USB adapter, komt door het volgende.

De router die je gebruikt, is voorzien van een DHCP (Dynamic Host Control Protocol) server. Deze zorgt er voor dat alle aangesloten netwerk apparaten, worden voorzien van een ip adres. Dit ip adres wordt gekoppeld aan het mac adres (uniek id) van elk netwerk apparaat, en heeft een vooraf ingestelde levensduur.
Nu wil je handmatig een ander netwerk apparaat, met dus een ander mac adres, koppelen aan een ip adres dat reeds is geregistreed in de dhcp server. Die dit dan ook weigerd, omdat de levensduur van het ipadres voor de oude mac adres nog niet verlopen is.

Om dit te verhelpen kun je in de meeste routers, de door de dhcp server uitgegeven ip adressen handmatig verweideren. Dit doe je in de configuratie van de router.

Als je er niet uit komt, vermeld dan in je volgende post even windows versie en type/merk router.

Groetjes Erik Rothuis

Dank je crash, via apparaatbeheer verborgen apparaten kon ik de pci adapter verwijderen. Maar het probleem is nog niet opgelost.
Kan nu geen verbinding krijgen zelfs geen ontvangst en ik doe toch de zelfde handelingen als met de pci adapter.

Ik doe het volgende om verbinding te krijgen:

USB adapter installeren

IP adres xxxxxx
subnetmasker 255.255.255.0
gateway xxxxxxxxxx

ds service 195.121.1.34
ds service 195.121.1.66

ik heb een speedtouch home modem en getweakt naar pro.
dus ingesteld via ppt/p
en dhcp staat uitgeschakeld
ik os is windows xp pro

Mvg
formatje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan