IP adres kan niet vernieuwt worden :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

danielstals

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Ik heb pas een nieuw netwerk thuis, gemaakt door een monteur van een ICT bedrijf. Er staan 2 computers en een laptop en een wireless range expander op aangesloten.
Het internet viel soms(na 40 min ofzo) uit (waarschijnlijk door een zwak signaal van de router), waarna ik de computer steeds opnieuw moest opstarten en toen deed het internet het weer.
Dit vond ik irritant en dus probeerde ik 'Herstellen' toen het weer gebeurde (Stom):confused: . Hij doet alles totdat hij het ip adres niet kan vernieuwen.

Hier wat informatie over het netwerk:
D-link draadloos router
ip adres 192.168.19.XXX

Pc beneden waar de router aangesloten op is: 192.168.19.XXX
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard gateway: 192.168.19.XXX

Mijn pc op mijn kamer(die het ip niet kan vernieuwen): 192.168.19.XXX
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard gateway: niks

DMZ: 192.168.19.XXX

Draadloos range expander van D-link: 192.168.19.XXX

Beide Pc's werken op windows xp.
Kan iemand mij hiermee helpen?

Dit heb je al gedaan:?

ipconfig /release

ipconfig /renew

Het kan ook zijn dat je lease time verloopt na 40 minuten.
Dat betekend dat je router een ip toewijst aan elke pc, en deze gedurende 40 min reserveert voor die pc, daarna wordt de ip vrijgegeven, en is de ip ongeldig. Elke keer dat de computer zich opnieuw aanmeld, krijgt de pc terug 40 min. een geldig
lip.

Je kan deze instelling veranderen door naar je router te surfen (meestal 192.168.2.1 of bij jou 192.168.19.1, kijk maar in de handleiding), en dan te zoeken naar de optie leas time, en stel het in op forever. meestal vind je deze optie bij Lan settings.

aat het dan zeker weten.
mss helpt dit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan