Goedendag allemaal,
Ik heb een probleem met mijn internet verbinding (Aangesloten via een kabel), ik heb een router+modem van Tele2 en heb deze aangesloten op 2 computers.
In de eerste instantie deed alles het vrij goed, alleen heb ik nu plotseling (1 jaar naar dato) een probleem; een van de computers kan geen IP adres meer ontvangen.
Op de andere computer doet alles het nog prima.
Ik heb de commando's renew en release al gebruikt; dit werkte alleen niet (Hij gaf een error dat de internetverbinding niet gemaakt kon worden) ook heb ik geprobeert handmatig een IP adres toe te kennen aan mijn PC; het resultaat is dat Internetopties blijft hangen terwijl de computer connectie probeerd te maken met het modem/de router (Dit lukt dus blijkbaar niet)
De netwerk kaart is volgens de software op de computer wel oke (Het kan natuurlijk zijn dat de PC de fout in de netwerk kaart niet ziet) ook heb ik dit probleem afgelopen dinsdag al gehad. Toen werd het automatisch verholpen (Ik zat op de main computer en deze gaf aan een dubbel IP toegekend te hebben. en toe was het probleem plotseling verholpen) alleen deze keer blijf ik geen connectie hebben. Ik heb de computer ook al via herstelpunt reset naar 3 weken eerder; zonder effect.
Ik heb op dit moment niet veel opties meer over, ik begrijp ook niet echt wat het probleem is; daarom zou ik hier graag hulp mee ontvangen.
MVG,
Eolath
Ik heb een probleem met mijn internet verbinding (Aangesloten via een kabel), ik heb een router+modem van Tele2 en heb deze aangesloten op 2 computers.
In de eerste instantie deed alles het vrij goed, alleen heb ik nu plotseling (1 jaar naar dato) een probleem; een van de computers kan geen IP adres meer ontvangen.
Op de andere computer doet alles het nog prima.
Ik heb de commando's renew en release al gebruikt; dit werkte alleen niet (Hij gaf een error dat de internetverbinding niet gemaakt kon worden) ook heb ik geprobeert handmatig een IP adres toe te kennen aan mijn PC; het resultaat is dat Internetopties blijft hangen terwijl de computer connectie probeerd te maken met het modem/de router (Dit lukt dus blijkbaar niet)
De netwerk kaart is volgens de software op de computer wel oke (Het kan natuurlijk zijn dat de PC de fout in de netwerk kaart niet ziet) ook heb ik dit probleem afgelopen dinsdag al gehad. Toen werd het automatisch verholpen (Ik zat op de main computer en deze gaf aan een dubbel IP toegekend te hebben. en toe was het probleem plotseling verholpen) alleen deze keer blijf ik geen connectie hebben. Ik heb de computer ook al via herstelpunt reset naar 3 weken eerder; zonder effect.
Ik heb op dit moment niet veel opties meer over, ik begrijp ook niet echt wat het probleem is; daarom zou ik hier graag hulp mee ontvangen.
MVG,
Eolath
Laatst bewerkt: