IP-adres kunnen zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soldaatje

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2009
Hallo,

ik heb verschillende IP-adres loggers gezien op PHPhulp.nl. Ik heb er een aantal getest maar dat wil niet lukken (ten minste ik krijg het niet aan de praat).

Je hebt een muur, en op de muur kun je reacties achterlaten. Er wordt geen IP-adres geregistreerd of iets anders => ik gebruik dat script dat (gratis) is aangeboden op die website. Nu wil ik de optie toevoegen dat de IP-adres zichtbaar is bij elke reactie. Maar er zit voor de rest geen adminpaneel bij en ik zou ook niet weten hoe ik ervoor kan zorgen dat alleen ik dat kan zien. En in welke map(pen) ik de bestand moet plaatsen.

Dit is alleen om de IP-adres(sen) te zien, niet om te bannen!

Is er iemand die mij uitleg kan geven en eventueel helpen mijn probleem op te lossen?

Post anders eens wat code...

Je kunt het ip adres van je bezoeker opvragen met

PHP:
$_SERVER[ 'REMOTE_ADDR' ];

Ik heb geen registratie of ledensysteem. Het is een pagina waar iedereen kan komen en tekst kan plaatsen.

en die code die jij noemt, waar moet ik dat precies in zetten?

Bedoel je dit stukje?

Code:
<div id="formBox" onMouseOver="doNotMove = true;" onMouseOut="doNotMove = false;">
			<form method="POST" onSubmit="placeThing(); return false;">
				<textarea rows="4" cols="22" id="textField" name="limitedtextarea"  onKeyDown="limitText(this.form.limitedtextarea,this.form.countdown,100);" 
onKeyUp="limitText(this.form.limitedtextarea,this.form.countdown,100);" onFocus="if(this.value == 'Your text'){ this.value = '';}">Jouw tekst</textarea>
Je hebt <input readonly type="text" name="countdown" size="3" value="100"> characters over.</font>
				<input type="button" value="Submit" onClick="placeThing();" />

Met behulp van google heb ik het script gevonden dat je gebruikt. Ip adressen worden inderdaad niet in de database gezet. Om dit toe te voegen zul je de tabel in de database moeten aanpassen en een paar regels code.

Om te beginnen moet je een ip kolom in de database toevoegen, varchar 15 is voldoende voor ip adressen[sql]alter table texts add `ip` varchar(15)[/sql]Wijzig vervolgens deze regel:
PHP:
mysql_query("INSERT INTO texts (id,text,x,y,date) VALUES ('','".htmlspecialchars($_POST['text'])."','".$_POST['x']."','".$_POST['y']."','".time()."')");
naar
PHP:
mysql_query("INSERT INTO texts (id,text,x,y,date,ip) VALUES ('','".htmlspecialchars($_POST['text'])."','".$_POST['x']."','".$_POST['y']."','".time()."','".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."')");
om ervoor te zorgen dat de ip adressen in de database worden opgeslagen. Voor de weergave kun je bijvoorbeeld deze regel
PHP:
print '<div class="message" style="left: '.($res['x']).'px; top: '.($res['y']).'px;">'.wordwrap($res['text'],20,"<br />", true).'</div>'."\n";
wijzigen naar
PHP:
print '<div class="message" style="left: '.($res['x']).'px; top: '.($res['y']).'px;">'.$res['ip'].'<br />'.wordwrap($res['text'],20,"<br />", true).'</div>'."\n";

Hallo flitsflitsflits,

het is mij gelukt, erg bedankt, maar is er geen manier waarbij alleen ik de IP-adressen kan zien? Want nu ziet iedereen het.
bijv. met behulp van .htaccess (of een andere manier) waarbij alleen mijn ip-adres de IP-adressen mag zien of een manier om een 'admin' aan te maken en daarmee de IP-adressen te zien bij de berichten.

Laatst bewerkt:
Je kan met dezelfde code controleren of het jouw ip adres is:
PHP:
	print '<div class="message" style="left: '.($res['x']).'px; top: '.($res['y']).'px;">';
if ($_SERVER[ 'REMOTE_ADDR' ] == "jouw ip adres")
{
    print $res['ip'];
}
print '<br />'.wordwrap($res['text'],20,"<br />", true).'</div>'."\n";
waarbij je 'jouw ip adres' moet vervangen door jouw ip adres (aanhalingstekens moet je volgens mij wel laten staan).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan