ip adres kwijt na installeren etrust

Status
Niet open voor verdere reacties.

druif11

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2004
Na het installeren van etrust virusscanner deed mijn computer erg traag en outlook en explorer fuctioneerde niet meer, zelfs het de installeren (uninstall) werkte niet meer, na een hoop gezeur heb ik alles er vanaf gekregen maar nu zegt mijn pc:

Het netwerk heeft geen netwerkadres aan de computer toegewezen, ook krijg ik na het pingen een ip adres wat begint met 169.xxxxx, outlook en explorer doet het wel weer maar kan geen verbinding krijgen met het internet.

Ik heb win XP en heb draadloos internet, modem is ook al gereset, wie heeft er nog meer tips?

Alvast bedankt,

Jack

Ga eens naar MSDOS toe (Start-uitvoeren: CMD (enter)) en type daar eens ipconfig /release (enter) en vervolgens ipconfig /renew.

Wat voor reactie krijg je terug?

M.vg.gr.
Jeroen

Oke....

Het is voor thuis en ben nu op werk, ik zal het thuis vanavond even doen, alvast bedankt...

Ja en kijk anders of DHCP in je router wel aanstaat.

toetje33 zei:
computers blivjen vage apparaten :D Ook kun je je router proberen te pingen.
True, so true... dus even voor de duidelijkheid

je kunt het volgende doen:
1. router pingen
2. Ga eens naar MSDOS toe (Start-uitvoeren: CMD (enter)) en type daar eens ipconfig /release (enter) en vervolgens ipconfig /renew.
3. kijken of DHCP aan staat in de router.
4. Kijken of je netwerkkaart geen problemen heeft (eigenschappen van de netwerkkaart)

Verder, als bovenstaande niet werkt horen we het wel weer.

Succes!

Verder moet je trouwens ook even in de router kijken (via kabel) of wireless nog wel aanstaat, dus of hij zichtbaar is! Dat probleem had ik laatst ook bij iemand thuis die geen Ip adres kreeg.

JeroenI zei:
True, so true... dus even voor de duidelijkheid

je kunt het volgende doen:
1. router pingen
2. Ga eens naar MSDOS toe (Start-uitvoeren: CMD (enter)) en type daar eens ipconfig /release (enter) en vervolgens ipconfig /renew.
3. kijken of DHCP aan staat in de router.
4. Kijken of je netwerkkaart geen problemen heeft (eigenschappen van de netwerkkaart)

Verder, als bovenstaande niet werkt horen we het wel weer.

Succes!

Negen van de tien gevallen in deze situatie is de oplossing "winsochfix"
Je kan evt een backup maken, maar heb ik nog nooit nodig gehad.
Is echt een progje van baadt het niet dan schaad het niet, dus leuk om mee te beginnen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan