ip adres ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angie1971

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2012
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een galaxy tab2, nu wil ik op internet en lukt de verbinding niet.

Na dat hij blijft hangen op "ip adres ophalen" krijg je de melding "netwerk uitgeschakeld.Slechte verbinding"
Terwijl als ik op de router (Belkin N1 19??) kijk zie ik wel een ip adres als de tablet bezig is met ip adres ophalen.
Op de tablet saat een mac adres, maar daaronder staan geen ip adres beschikbaar, ik kan daar ook niet op klikken en het\ip adres wat
de router toont in te stellen.

Wat kan ik doen om een verbinding tot stand te brengen. Alle anderen apparaten in huis een HP-laptop, 2x Iphone, Printer krijgen wel verbinding.
Ik heb 1 x Iphone Laptop uit gezet of het lag aan het aantal apparaten. Maar dat kan het haast niet zijn.

Please help mij.

Staat op de router mac adres filtering aan? Dan moet je eerst je tab2 bij de router bekend maken, en ervoor moet je ergens in de router het mac adres van de tab 2 opslaan...

Als ik handmatig alles invul op het tablet ipv. dhcp komt de verbinding wel tot stand maar als ik dan een web-pagina wil openen, krijg ik de melding dat
de web pagina niet kan openen of verplaatst is of dat er geen verbinding is.

kan je "handmatig alles" concreter uitleggen? Een statisch IP adres buiten de DHCP reeks die je router uitdeelt. Correct subnet masker, default gateway en de correcte DNS server adressen is toch wat je handmatig hebt ingesteld?
Welke encryptie gebruik je voor de wifi? WPA/WPA2 met PSK of AES?
Hoe staat de wireless op je router ingesteld, 802.11 b/g/n (mixed mode wordt dit bij bepaalde routers genoemd)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan