IP adres PC en router verschillen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bamicreep

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2006
Hey,
Ik wil graag enkele instellingen veranderen aan mijn router, maar ik kan niet inloggen.
Normaal moet dat via: 192.168.0.50
Helaas krijg ik steeds bericht dat deze webpagina niet bestaat.

Nu heb ik even het statische IP van mijn PC opgezocht, en dat blijkt te verschillen van het IP adres van mijn router. Nu dacht ik dat ik waarschijnlijk pas kan inloggen op mijn router via mijn PC, als mijn PC dezelfde IP heeft.

Dus hoe kan ik mijn Ip veranderen, of zijn hier andere oplossingen voor?

Weet je zeker dat je 192.168.0.50 moet hebben en niet 192.168.0.1? Vermeld anders even het merk en type van je router, en welke ip-instellingen je nu hebt ;)

PC en router hebben niet hetzelfde IP-adres. Ga naar Start ---> Uitvoeren. Type cmd.exe. Je krijgt nu een 'DOS-venster'. Type ipconfig /all. Je ziet dan het IP-adres van je PC en achter Standard gateway het IP-adres van je router.

Weet je zeker dat je 192.168.0.50 moet hebben en niet 192.168.0.1? Vermeld anders even het merk en type van je router, en welke ip-instellingen je nu hebt ;)

In de gebruikershandleiding staat dat het IP adres van mijn router 192.168.0.50 is, en dat ik moet inloggen via 192.168.0.50.
192.168.0.1 werkt overigens ook niet.

Merk en type van mijn router: D-Link DWL-2000AP+
Plaatje:
19630226.jpg

:P

PC en router hebben niet hetzelfde IP-adres. Ga naar Start ---> Uitvoeren. Type cmd.exe. Je krijgt nu een 'DOS-venster'. Type ipconfig /all. Je ziet dan het IP-adres van je PC en achter Standard gateway het IP-adres van je router.

Als ik dat doe zie ik:
IP routerering ingeschakeld - Nee (is dit normaal?)
IPv4 adres: 78.21.2.254<voorkeur>
subnetmaster: 255.255.248.0
Standaardgateway: 78.21.0.1

Via die standaardgateway kan ik ook niet inloggen op mijn router..

PS: Ik ben een belg, hebben wij niet iets speciaals met onze IP adressen?
Misschien heeft dat er iets mee te maken?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan