Ip adres/provider achterhalen van irritante mailer via hotmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Ik krijg al een tijdje vervelende emailtjes in mijn hotmail met een verzonnen emailadres wat niet bestaat. Hoe kan men dit doen? En hoe kan ik er achter komen wat het IP adres is van die persoon om zo zijn provider in te lichten om het gedrag van deze persoon aan te spreken.
In outlook kun je namelijk wel het ip adres en alles bekijken. Hoe kan dat in hotmail? Ik heb het mailtje nog bewaard dus ben zeer benieuwd hoe ik daar achter kan komen. Alvast dank

Heb hetzelfde bij mijn Yahoo account. Is het niet zo dat bepaalde robots iedere dag emailadressen afstropen op een site?
Er bestaat een beveiliging voor.

J.

Gewoon even e-mail adres van afzender blokken.
Verder kun je het wel zo instellen dat je ziet via welke provider resp welke afkomst het bericht heeft,maar ik zou me daar niet druk over maken.

Geplaatst door joanne
Heb hetzelfde bij mijn Yahoo account. Is het niet zo dat bepaalde robots iedere dag emailadressen afstropen op een site?
Er bestaat een beveiliging voor.

J.

Nee dit is niet spam ofzo, dit schijnt een persoonlijke aanval op mij te zijn schijnbaar. En ben dus heel benieuwd hoe ik het emailadres van dat figuur kan achterhalen. Het mailtje is gestuurd via een mailformulier op mijn weblog en als je zoiets verzend zou in de header van het bericht het IP adres geplaatst moeten worden maar zie dat nergens staan.

Geplaatst door upsidaisy
Gewoon even e-mail adres van afzender blokken.
Verder kun je het wel zo instellen dat je ziet via welke provider resp welke afkomst het bericht heeft,maar ik zou me daar niet druk over maken.

Ik weet niet of dit helpt want het is een niet bestaand emailadres en via een emailformulier gezonden.
Hoe kan ik het zo instellen dat je ziet via welke provider hij komt?

Klik met de rechter muisknop op het bericht en kies voor Eigenschappen.
Ga naar tabblad Details. Onderaan staat als het goed is het e-mail adres van de afzender.

Geplaatst door Lucky Fred
Klik met de rechter muisknop op het bericht en kies voor Eigenschappen.
Ga naar tabblad Details. Onderaan staat als het goed is het e-mail adres van de afzender.

Ik zie bij eigenschappen geen details staan, alleen een tabblad algemeen...wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan