ip-adres router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kosjka

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2001
Ik heb sinds kort een netwerk. De router heeft mijn computer een ineuw ip adres gegeven. het ***lige is dat het daardoor lijkt alsof ik in noord-holland zit terwijl ik in den bosch zit. Dit is nogal jammer, in verband met een advertentie campagne in google. Daardoor worden mijn advertenties geplaatst als was ik een bedrijfje in noord-holland.
Iemand een tip of en hoe ik dit kan aanpassen?

:confused: een router past alleen het ipadres in je netwerk aan.. die kan volgens mij verder niks veranderen aan je ipadres van je provider.. of je hebt zo'n dynamisch adres ofzo.. maargoed, zoveel verstand heb ik er ook niet van:p

Wist ook niet dat je aan het ip kan zien waar iemand zit?? :8-0:

Kosjka,
Ja jij hebt een ander ip adres gekregen op jouw computer omdat jij een netwerk gebruikt.
Dit nummer zal beginnen met 192.168. deze range is alleen voor interne netwerken en zal nooit naar buiten gaan.
In jou router zit gewoon het ip-adres wat jij altijd al had van jou internet aanbieder.

en ik vind het knap dat iemand aan een ip adres kan zien waar je woont.

niet opgelost

Ik heb het niet kunnen oplossen, althans niet met router. Ik heb de router er maar tussenuit gehaald. En ik zoek ook niet echt verder naar een oplossing.

Toch snap ik niet helemaal wat je bedoelt; je internet ip is toch niet veranderd? Die zit nu in de modem cq router. Als je via je browser "naar buiten" gaat dan is alleen je internet ip zichtbaar, net als voorheen. Of dat nummer nou in de pc zit of in de router. Dat maakt toch niet uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan