Ip Adres Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tieske1954

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2015
Hallo
Ik heb een Asus RT-AC68U Router en een Glasvezel Modem en een Switch Zyxel GS-2200
al deze drie hebben het zelfde inlog ip adres nl 192.168.1.1.
Als ik de switch in gebruik neem en via 192.168.1.1 admin 1234 kan kijken op de instellingen safe dan zonder dat ik wat verander heb ik verbinding met het internet.
maar naar ongeveer een half uur valt de verbinding weg en moet ik weer van vooraf aan beginnen,dus zoal hierboven beschreven.
Is het misschien zo dat ik drie dezelfde ip adressen heb op de drie apparaten ,of heeft dat er niets mee te maken.
Weet hier iemand wat vanaf en hoe moet ik dit veranderen.
weet ook iemand hoe dat je zo een switch instelt is (managed switch)
alvast bedankt voor de moeite.
Groeten
:confused:Mathijs

Probeer door eliminatie erachter te komen waar het probleem zit.
Dus eerst rechtstreeks op het glavezelmodem aansluiten en kijken of internet het blijft doen.
Daarna de router aankoppelen en kijken of internet het gewoon blijft doen, etc.
Op die manier is er achter te komen in welk van de componenten het probleem zit.

Zorg dat ieder apparaat een eigen IP-adres krijgt.
Je kunt (mag) één en hetzelfde IP-adres nooit meermaals gebruiken in hetzelfde netwerk.

Zorg dat ieder apparaat een eigen IP-adres krijgt.
Je kunt (mag) één en hetzelfde IP-adres nooit meermaals gebruiken in hetzelfde netwerk.

Ik weet niet of dat nu zoveel kwaad kan, want dit is het interne IP-adres waarmee het apparaat ingesteld kan worden. Het is wel hoogst verwarrend als ze allemaal het zelfde inlog ip-adres hebben. Dan zou je ze eigenlijk het betreffende apparaat los moeten koppen uit het netwerk en dan een pc op het betreffende apparaat aan moeten sluiten en dan inloggen voor de settings. Erg omslachtig.

Dat inlog Ip-adres kan je volgens mij niet aanpassen. Dat is hard-wired.

Dank jullie beide
ik heb inmiddels het een en het ander geprobeerd toch ligt het niet aan de router of modem.
ik denk dat het probleem ligt bij de instellingen van de switch.
en daar heb ik geen kaas van gegeten,jammer ik ga maar eens kijken op de switch die is managed dus met allerlei toeters en bellen.
groetjes Mathijs

BESTE
Ik heb de switch weer door verkocht omdat het probleem niet door mij kon worden opgelost.
ik had dit moeten melden mijn excuses.
mvg Tieske 1954

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan