IP adres??? :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

naomiush

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2005
hallo,

Ik heb een klein probleemje.. sinds kort heb ik 2 computers, (een laptop en een gewone pc)
.. ik heb maar 1 modem en 1 lanverbinding die nu op mn laptop zijn aangesloten..nu wil ik graag op de andere computer (die nu niet aangesloten is) internetten. het probleem is alleen dat als ik de internetdraad in doe en de modem opnieuw opstart, de pc een heel ander ip adres aangeeft dan dat ik heb. elke keer als ik het ip adres verander en ik chello wil installeren, springt ie weer over naar een ander ip adres, waardoor ik geen internet krijg. ook heb ik elke keer weer een ander ip adres, zonder dat ik er iets aan heb veranderd. ik snap er niks meer van.. als ik het laatste ip adres handmatig invoer op de andere pc waar ik internet op wil, springt hij steeds over naar een ander ip adres.. wie kan me helpen??
bedankt!!!!!

Laatst bewerkt:
Chello, ik neem aan dat je een abo voor 1pc hebt, dan kan je dus legaal maar 1pc tegelijk aansluiten,

chello werkt met dynamische IP adressen, je moet geen invoeren ... gewoon op DHCP laten staan ...

je kabelmodem van chello onthoudt trouwens het mac-adres van je netwerkkaart, dit om switchen tussen pc's tegen te gaan.

router plaatsen is een mogelijkheid, maar misschien in strijd met je abo bij chello

Geplaatst door Serverdude
Chello, ik neem aan dat je een abo voor 1pc hebt, dan kan je dus legaal maar 1pc tegelijk aansluiten,

chello werkt met dynamische IP adressen, je moet geen invoeren ... gewoon op DHCP laten staan ...

je kabelmodem van chello onthoudt trouwens het mac-adres van je netwerkkaart, dit om switchen tussen pc's tegen te gaan.

router plaatsen is een mogelijkheid, maar misschien in strijd met je abo bij chello
hoi, bedankt voor je reactie...
ja, weet ik.. ik heb hem ook altijd maar op 1 pc staan elke keer.. in het begin lukte het ook om op de gewone pc internet aan te sluiten.. ik moest dan elke keer weer de naam van de "nieuwe pc" invoeren.. (ik kon dan ook alleen op 1 pc internetten)
maar nu ligt het gewoon aan het ip adres..
hij springt steeds over naar dat van DHCP.. terwijl ik het in het begin wel handmatig kon veranderen....

misschien heeft chello zijn systeem aangepast, je hebt dus geen internet ? en waarom probeer je zelf een ip adres in te geven ?

misschien heeft chello zijn systeem aangepast, je hebt dus geen internet ? en waarom probeer je zelf een ip adres in te geven ?

nee, ik krijg elke keer automatisch ???? een ander ip adres van chello.. omdat ik op de andere pc wil internetten moet ik daar dus handmatig mijn ip adres invoeren (omdat hij zelf naar een heel ander ip adres springt) .. ik heb nu wel internet op mn laptop, maar ik wil het juist andersom nu.. op de gewone pc wel en hierop niet.. dus ik vroeg me af hoe dat kan.. want in het begin lukte het gewoon.. om van pc te switchen zeg maar..

dat is een probleem dat we in belgie ook hebben met mensen die een 1pc abo hebben en een hub staan - de eerste pc die je aanzet - is degene die internet heeft, en de 2e kan dan niet aan de andere pc ... daar die zich niet in dezelfde IP-adres range bevindt.

ik denk dat je dan best voor een router opteert - de mac-adres patch die men hier in belgie hanteert zal nu daar ook worden gebruikt - als je maar 1pc gebruikt op het net dan, zie ik niet echt een probleem met je chello abo. kunnen ook de 2 pc's aan elkaar aan

dat is een probleem dat we in belgie ook hebben met mensen die een 1pc abo hebben en een hub staan - de eerste pc die je aanzet - is degene die internet heeft, en de 2e kan dan niet aan de andere pc ... daar die zich niet in dezelfde IP-adres range bevindt.

ik denk dat je dan best voor een router opteert - de mac-adres patch die men hier in belgie hanteert zal nu daar ook worden gebruikt - als je maar 1pc gebruikt op het net dan, zie ik niet echt een probleem met je chello abo. kunnen ook de 2 pc's aan elkaar aan

oke.. wat is een router??
maar wat ik me afvraag.. waarom lukte het in het begin wel steeds van pc te switchen en nu niet?

router = zoals een hub, dient om verbinding te maken tussen pc's / internet; een router heeft nog een firewall en een eigen DHCP server en gateway - om je verkeer over de router verder te leiden.

waarom het niet meer lukt, ik vermoed een aanpassing van de software in de modem van chello.

router = zoals een hub, dient om verbinding te maken tussen pc's / internet; een router heeft nog een firewall en een eigen DHCP server en gateway - om je verkeer over de router verder te leiden.

waarom het niet meer lukt, ik vermoed een aanpassing van de software in de modem van chello.

oke, ik zal morgen ff kijken naar een router..
bedankt voor je hulp..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan