ip adres traceren

• Onderwerp starter Onderwerp starter goom
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

goom

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2002
ik wil graag een ip adres traceren
ik weet dat er sites zijn waar je die kunt traceren
wie kan mij een goede site geven met betrouwbare gegevens

wil de plaats weten waar die thuishoort en krijg die er niet mee
wel provider

Verder gaan wij jou niet helpen.
Dan gaan we tegen de wet op de privacy in.
Mocht je toch gegevens nodig hebben, dan mag je gaan vragen bij de provider welke je hebt gevonden dmv de Whois.

Waarvoor heb je die gegevens eigenlijk nodig?

vanwege iemand die de boel inde maling neemt
zeght dat die ergens vandaan komt (bedoel plaats)

Zoals ik al aangaf, mogen wij jou daar niet bij helpen. :)
Het wordt bij de provider navragen, of als het erg genoeg is... gewoon aangifte doen dat dan de politie het mogelijk op kan vragen.

Volgens mij is er helemaal niets illegaals aan deze site:

*knip*

Laatst bewerkt door een moderator:
klopt moet die het wel doen
krijg steeds dezelfde gegevens

Die helpt je niet. Want volgens die site woon ik in Amsterdam. Klopt van geen kant.

Je kan ook niet echt opzoeken waar een ip adres thuis hoort. Dat kan alleen de provider.

Ik werk zelf bij een internet provider, en wij geven er ip range ook niet aan waar die bij thuis hoor. Het kan nl zijn dat een ip range geconfigureerd staat in Rotterdam, maar uitgedeeld wordt aan iemand in Alphen aan de rijn beijvoorbeeld, maar een paar weken later kan iemand in Rotterdam west hetzelfde ip hebben, als ip adressen dynamisch zijn bij de provider...

Het beste kan je even contact opnemen met de internet provider van die persoon, en je klacht doorgeven. Ze zullen je echt niet gaan vertellen waar die persoon woont, maar ze kunnen je vast wel vertellen wat ze verder van je nodig hebben om er iets aan te doen.

visualtrace moet je dan eens downloaden (is een goede trial van te vinden).

die kan sowieso zijn hostname volledig traceren. en dan tot de provider... dan kan je die hostname aan de provider door geven met het bewijs van de nepperij, en dan grijpt de provider verder wel in :)

Ik zie alleen dus dan even niet wat de hostname voor extra waarde geeft.

Ip adres is toch voor de provier hetzelfde?

Ik zie alleen dus dan even niet wat de hostname voor extra waarde geeft.

Ip adres is toch voor de provier hetzelfde?

met een dynamische ip niet... maar meeste gevallen is het idd een dynamisch ip, maar bepaalde providers kunnen op hostname zoeken, en niet op ip en bla bla bla :D:o ...

bij ons zijn het ook dynamische ip adressen, maar tegenwoordig moet een provider die gegevens jarenlang bewaren...

Maar ik moet wel toegeven dat je beter teveel dan te weinig infomatie kan geven...

daarom :)
en visualtrace geeft echt heel veel informatie...

blij dat ik geen dynamisch ip adres heb... heb me webhosting, en heb geen zin om een dyndns adresje te moeten nemen *lol*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan