IP adres van buitenaf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vladi

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2002
Ik wil een ftp server gaan opzetten. Maar het probleem is dat ik niet weet hoe ik achter mijn IP adres kan komen, dus zodat ik vanaf een andere comp (buiten t netwerk) kan connecte naar me ftp...

Iemand suggesties?

bvd.

hmm...
dat is me ip... da klopt... maar dat werkt niet alsik in een netwerk zit en ik wil van buiten het netwerk connecten...

Laatst bewerkt:
als jij van af een andere locatie (buiten je netwerk) dat ip in typte met ftp etc ervoor dan zou je erin moeten komen, tenzij je FTP server niet goed geconfigureerd is, of als je achter een router/proxy/firewall o.i.d. zit

heb je je router ingesteld dat hij de poorten die de ftp gebruikt open zet? via mapping/port redirection table

mja... ik heb een US Robotics Router.
Me netwerkkaart staat ingesteld op Dynamic IP Adress... en in de router moet ik een IP adres invoere om een bepaalde poort open te zette... Dus dan zal je denke van "dan zet je m toch op Static IP adres?"
Mja... da dacht ik ook... dan verlies ik me nternet connectie :s

je moet de poort voor de ftp open zetten, je hoeft niet perse een statisch ip te hebben om een FTP te runnen, ik had zelf ook een FTP server en had ook een dynamisch ip

het ip adres dat je in je router moet invoeren om de poort open te gooien, is het ip adres van de computer welke de ftp server host, het ip adres is er een van het netwerk (bijvoorbeeld: 192.168.1.10)

je moet de poort voor de ftp open zetten, je hoeft niet perse een statisch ip te hebben om een FTP te runnen

het ip adres dat je in je router moet invoeren om de poort open te gooien, is het ip adres van de computer welke de ftp server host, het ip adres is er een van het netwerk (bijvoorbeeld: 192.168.1.10)

ehm... ik begrijp dit alsof je jezelf tegen spreekt :/

Ik heb een Dynamic IP adres op de comp die ik als FTP server wil gaan gebruiken... Zou je me dan miss wille uitlegge hoe t wel kan met een dynamic ip? :)

je hebt een router, deze heeft jouw provider's ip adres (dus je dynamische ip) die geeft hij af naar buiten dus het lijkt voor de buiten wereld net of jij 1 pc hebt ipv een compleet netwerk

de router deelt aan de pc's met wie hij verbonden is ip's uit in de meeste gevallen: 192.168.1.10 t/m 192.168.1.50

jij wilt vanaf pc x een ftp server draaien pc x staat bij de router bekend als (voorbeeld!) 192.168.1.10

nu moet je om door de router te kunnen komen poorten mappen, de router vraagt jouw welke poort(en) en welke ip('s) jij toestemming wil geven om vanuit je netwerk de poort naar buiten te gebruiken

jij vult het ip van pc X in en de poort van de ftp server (waarschijnlijk 8080 tcp)

nu kun je als alles voor de rest goed is ingesteld van buiten je netwerk (met je provider's ip, http://www.whatismyip.com ) op deze manier

ftp://gebruikersnaam:wachtwoord@ipnummer:8080 (8080 kan ook een andere poort zijn hangt van je ftp server instellingen af)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan