IP adres veranderd steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roekie

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2003
Berichten
95
Hallo
Ik heb een raar probleem

Het IP adres van mijn LAN adapter veranderd bijna dagelijks, dan weer 10.0.0.150 en dan weer bijvoorbeeld 10.0.0.154 of 152 enz enz !
Ik heb sinds kort windows Vista, onder XP was er geen probleem !
Heel lastig met oa Emule, ik moet de IP steeds veranderen in de adsl-router


Groet

Roekie
 
Duik de configuratieschermen van je router eens in en ga daar op zoek naar de leasetime. Waarschijnlijk staat die vrij laag en geeft je router je telkens na het verlopen een ander IP. Mocht je daar niks kunnen vinden dan is er misschien nog een mogelijkheid om op je PC een vast IP in te stellen.
Handig om te weten is ook om welke router het gaat. En heb je verder wel de juiste vista driver voor je netwerkkaart?
 
Ik heb ook sinds kort windows Vista en ik moet zeggen dat ik niet zo blij ben met Vista.
Waarschijnlijk voor een deel veroorzaakt omdat ik met xp goed uit de voet kon en met Vista is het allemal een beetje abcadabra :confused:

Je kunt je pc ipv een IP automatisch laten toekennen ook een vast ip geven. Ik hebeen beetje zitten kijken en ik denk dat het in Vista zo ongeveer als volgt gaat:

Start --- configuratiescherm (klasieke weergave) --- netwerkcentrum -- links in het scherm netwerkverbindingen beheren --- dan op je netwerkverbinding gaan staan en rechtermuisknop -- eigenschappen --- dan moest je vroeger naar tcp/ip maar in Vista staat dat 2 keer (TCP/IPv6 en TCP/IPv4 ) en ik weet niet welke het dan is, maar je zou beiden kunnen instellen --- klik dus tcp/ip aan en dan op eigenschappen.
Dan staat er nu aangevinkt: automatisch kiezen en dat veranderde ik vroeger in het volgende ip adres gebruiken......
Als IP vulde ik dan in: 192.168.1.101 ( ik had een Linksys router) en als gateway het ip dat je van de provider hebt gekregen.

Hier ziet het er dus allemaal net iets anders uit, maar misschien heb je er iets aan.


succes.
 
Als je de DHCP server in de router is uitschakeld, en het ip adres van de router gebruikt wordt als gateway, plus de dns adressen van de ISP gebruikt in de DNS, kun je inderdaad de PC met vanste IP adressen laten werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan