IP-Adres veranderd vanzelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mokerboy

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
Hallo,

Ik heb een vraagje..
Ik heb thuis een Chello internetverbinding waarbij ik om de 2 weken ongeveer een nieuw ipadres van krijg.
Dat is heel irritant omdat ikt thuis een FTP-server heb draaien en dat is elke keer een nieuw ipadres dat ik aan andere moet geven.
Word ik niet blij van en de gebruikers van de FTP-server ook niet..

Weet iemand hoe ik dat kan verhelpen?

Alvast bedankt..

Groetjes Reda

Tja, tot zover ik weet krijg je bij sommige providers nu eenmaal geen vast IP adres!
Ik zou contact opnemen met Chello om dit te bespreken!

PC aan laten staan is een optie.
dan blijft het ip "bezet" door jou pc

andere optie kan zijn een router aanschaffen die die taak opzich neemt

geen 100% oplossing want vanaf hun kant kunnen ze ook de IP lease killen waardoor je een ander ip krijgt

Hoi
0900-1580 bellen en vragen naar de thehnische dienst bij chello zelf kom je niets verder bij de call girls het is momenteel weer een ouderwets zooitje bij chello dus bij deze wens ik je veel suc6
Maar volgens mij is dit ook de enigste oplossing daar zij je je ip verstrekken ik kan je nog een tip geven bel niet op maandag of vrijdag dan krijg je vaak het bandje de wacht tyd is langer dan 3 min ...........nixs...........

Nou dat word dus een heel gedoe voor iets simpels..:D
Bedankt allemaal:thumb:

Vreemd wat bij chello heb je normaal een vast ip-adres.
Nou ja, vast. Bij mij veranderde het eens per half jaar.
Inmiddels heb ik adsl en per 4 febr, is chello eruit.

Via chello worden dynamische IP's gebruikt.
Je kan een tijd een vast IP hebben, maar het kan dus ook gebeuren dat je die niet houdt.
Op de helpdesk kunnen we er niets aan veranderen.
Daarnaast is het alleen met eXtreme toegestaan om een eigen server te draaien, dus als je een ander abbo hebt, dan heb je eigenlijk pech.(:o)

Met een router die altijd aan staat, heb ik al jaren hetzelfde ip adres, ondanks dat hij dynamisch is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan