IP adres veranderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tuffie

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2004
De PC van mijn man geeft 2 foutmeldingen:
1e: C:Program~1\newdot~1\newdot~2.DLL
Kan opgegeven module niet vinden

Dit hebben we inmiddels weggewerkt omdat het naar wat ik begrepen heb spyware is (terwijl er ik weet niet wat is geinstalleerd op onze PC's om dit tegen te gaan)

2e en grootste probleem:
The TCP/IP network transport is not installed

Hierdoor kan mijn man niet meer op internet/mail.
Zijn IP adres is veranderd in een zgn. 169.xxxxxxxxno.
Handmatig wijzigen lukt niet
Automatisch zoeken lukt niet
ipconfig/renew lukt niet

Volgens de provider (planet) zou de netwerkkaart opnieuw geinstalleerd moeten worden, maar volgens apparaatbeheer werkt hij correct.

Ik heb al een hele avond zitten zoeken op internet en bij diverse forums geshopt voordat ik de vraag hier stel.
Ik kom er nml. niet uit.

We hebben meerdere PC's aangesloten(ook draadloos) op de ADSL verbinding dmv. een Ovislink router. We werken met XP home (met SP2). Tot nu toe zijn er geen problemen geweest met de verbindingen en er is ook niets gedownload of veranderd.

Wie kan mij helpen?

BvD Tuffie

Veel weet ik er niet van, alleen dat je eens op APIPA moet zoeken.

" Een functie van een op Windows gebaseerd besturingssysteem (bijvoorbeeld Windows 98, Me, 2000 en XP) die het mogelijk maakt om zichzelf een IP-adres te geven wanneer er geen DHCP-server (Dynamic Host Configuration Protocol) is gevonden. APIPA functioneert in dit geval als een DHCP-server en maakt het eenvoudiger om de netwerkkaart te configureren en kleine netwerken te ondersteunen. Wanneer er geen DHCP-server beschikbaar is, zal de computer zichzelf een IP-adres toekennen in de netwerkrange 169.254.0.0 tot 169.254.255.255. "

Je kunt altijd deze link proberen om het bestand WinsockFix.zip te downloaden(staat bij punt 1) en het daarna uit te voeren.

Dennis.

Dennis, dank je wel!

Dat was de oplossing....:thumb:
Maar even uit nieuwsgierigheid....weet je hoe zoiets kan gebeuren?

Bedankt !

Tuffie

Newdot kan je winsock "vernielen" als je het niet op een juiste manier verwijderd

heb hetzelfde probleem.
echter niet de oplossing voor mij.
de pc die het 1e wordt aangezet werkt goed.
bij de 2e pc is geen ipadres te krijgen, maar krijgt het fake adres. de modem wil de 2e pc hetzelfde ip adres toekennen en meldt dan dat er een intern ip-adres conflict is. Als ik de 2e pc eerst aanzet is het precies andersom. winsockfix op beide pc laten draaien, maar geeft geen oplossing. laat ik het niet goed verwijderen?
ligt het niet aan de modem instelling? ik heb een modemrouter van sweex.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan