IP-adres veranderen van Mac naar Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

laagvlieger

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Hai kijkers,

Wilde een statisch ip-adres aabmaken, maar nu is hij veranderd in een Macadres! Goe kan ik dit wijzigen. Elke keer als ik dit via netwerkverbindingen doe springt hij alshetware weer terug naar de Macversie.
Zou moeten zijn: 24.132.83.20 is geworden:

Thx :(

Is geworden:
Primair IP-Adres 62.163.31.233
Primair MAC-Adres 00-30-1B-27-A9-65
Netwerkkaart VIA PCI 10/100Mb Fast Ethernet Adapter (62.163.31.233)

Het zijn beide goede chello-ip's waarmee je gewoon op het internet kan komen.
Dus ik zou niet weten waarom je ze wil veranderen.

Ten tweede is het niet handig om een IP van een provider statisch in te stellen omdat je daarmee conflicten kan veroorzaken.

Laatst bewerkt:
Maar, hoe kan ik hem weer naar de Windowsversie terugzetten, dit zonder dat hij weer naar de Macversie gaat.

Hoe bedoel je precies _Windows versie_??

Als je een mac-adres hebt.. betekend het nog niet dat het gekoppeld is aan een mac ("computer")...

Bij elk IP-adres hoort als tegenhanger een mac-adres.

Waar zie je het mac-adres dan precies staan?

via Aida en Belarccadvisor, Wilde via Canon een gateway aammaken, dan is een statisch ip-adres noodzakelijk.

Als jij bij chello een statisch IP-adres gebruikt, dan kan ik je garanderen dat òf jij.. òf een anders binnen een paar weken problemen gaat krijgen met het verkrijgen van een ip-adres, omdat bij chello het verkrijgen van een ip-adres automatisch gaat.

vb: jij woont op de startstraat 10 en jij _vindt_ ineens dat jij op de stopstraat 20 woont.
Veelal woont daar al iemand, of dit huis staat leeg en wordt binnenkort toegewezen aan iemand anders.

Als deze toe is gewezen aan iemand anders, dan komen er problemen met de post, omdat de TPG ineens 2 dezelfde adressen ziet en dan niet zeker weet waar zij het heen moeten sturen... dus dan gebruiken ze degene die het eerste het adres aangaf te hebben en de ander heeft dan pech.. want die krijgt dan niet.

Zo gaat het ook met ip-adressen. Als jij een ip-adres statisch invuld en ze worden normaliter automatisch uitgegeven, dan komen er problemen met het versturen van pakketjes(post) naar de computers.
En dan krijgt degene die het laatst van het ip-adres gebruik probeert te maken (dus het laatst zijn computer aanzet..) te zien dat er een conflict is met ip-adressen en kan dan niet op het internet komen.

Killermenace, bedankt voor de uitgebreide uitleg. Zal nu wel uitkijken! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan