IP adres veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

a98deluxe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2005
Berichten
2
Ik ben in het bezit van een router (model: E-Tech RTVP03). En wil graag weten hoe ik mijn ip-adres verander in een adres dat ik zelf wil.
Mijn IP verandert als ik iets in de router instellingen verander, maar niet in een IP dat ik zelf wil.

Dan veranderen bijvoorbeeld de laatse paar cijfers, maar niet de eerste paar. Ik wil een totaal nieuwe IP adres.

Ik gebruik Windows XP Home Edition.

Wie kan mij helpen, alvast bedankt.

ps. ik weet dat ik in me router instellingen moet komen met: 192.168.1.1

maar ik wil me ipadres veranderen. (www.watismijnip.nl)
dus dat is niet een 192.168 adres maar iets van

217.419.102.18 zoiets..

ik wil dus bijvoorbeeld van 217.419.102.18 veranderen naar iets totaal anders: 912.371.271.29 ik zeg maar wat.. maar zoiets dus.
 
Laatst bewerkt:
Je IP adres krijg je van je provider. Dat is het 'buitenadres' van je router.
Ik heb het idee dat jij het hebt over 192.168.1.01 of 128.0.0.?? Zoiets.
Je moet dat altijd intypen als je iets in de router wilt wijzigen.
Klopt dat?

De router deelt de laatste uit en daar kun je niets aan doen. Ook al kon dat wel dan had je er nog niets aan want je echte IP adres blijft wat het is.

Maar, als je echt in de knel zit met een trojan dan is het misschien een oplossing om van provider te veranderen.
Dit gok ik een beetje. Als het niet goed is, vertelt iemand anders dat wel ;)
 
Laatst bewerkt:
nee, ik bedoel me echte ip adres, niet me LAN ip adres, of hoe dat ook heet.

alvast bedankt.
 
1. Het ligt eraan wel IP-adres je bedoelt.
Zoals Elisa al zegt kun je het "buitenstaande IP" niet veranderen.
Omdat jij zegt dat je na het wijzigen van routersettings wel een deel verandert ga ik ervanuit dat het om je interne IP gaat.
2. De router moet dit ondersteunen.
Bij sommige routers kun je instellen vanaf welke reeks de IP adressen toebedeeld moeten worden. Vanaf 10.x.x.x of vanaf 169.x.x.x of 172.x.x.x. Zoals gezegd ondersteund niet elke router dit.

Je kunt dit omzeilen door handmatig een IP in te stellen op je netwerkkaart en de DHCP te omzeilen.

Edit: Je echte?! Beiden zijn hardstikke echt.

Je internet-IP kun je NIET veranderen. Wat jij zegt, settings router, maakt dus niet uit.

Je kunt wel surfen via een proxy. De uitkomst van een watismijnip.nl is dan anders maar vaak niet volledig anoniem. Je behoudt je eigen IP maar gebruikt een ander.

Waarom?
 
Je internet-IP kun je NIET veranderen.
Hoe zit het met je provider XP_PC? Als je wisselt?
 
Geplaatst door XP_PC
Vanaf 10.x.x.x of vanaf 169.x.x.x of 172.x.x.x. Zoals gezegd ondersteund niet elke router dit.

Je kunt dit omzeilen door handmatig een IP in te stellen op je netwerkkaart en de DHCP te omzeilen.

Edit: Je echte?! Beiden zijn hardstikke echt.

Je internet-IP kun je NIET veranderen. Wat jij zegt, settings router, maakt dus niet uit.

Je kunt wel surfen via een proxy. De uitkomst van een watismijnip.nl is dan anders maar vaak niet volledig anoniem. Je behoudt je eigen IP maar gebruikt een ander.


Als ik nog een duit in het zakje mag doen,het 169,254 nummer is geen werkend IP adres dus zou ik verwijderen.

JE externe IP-adres wordt door je provider afgegeven en daar is niet veel aan te doen.Afhankelijk van providerwissel en netwerkwissel veranderen de dingen.

De vraag is idd eigenlijk waarom ?
 
Geplaatst door Elisa
Je internet-IP kun je NIET veranderen.
Hoe zit het met je provider XP_PC? Als je wisselt?

Providers hebben IP-reeksen en wijzen deze toe aan gebruikers (zoals een router deze toewijst aan gekoppelde PC's).

Wanneer je van provider wisselt krijg je een ander IP.

Je kunt ook je huidige provider een belletje geven en een héél goede reden opgeven :).
 
Je kunt ook je huidige provider een belletje geven en een héél goede reden opgeven
Dat is voor iedereen wel handig om te weten! ;)
 
Mja.. Naar mijn wete doen ze dat echt niet zo snel hoor.

Want dan zou je bijvoorbeeld gebanned kunnen zijn, even ander IP-tje nemen en dat was het al.

Ik vraag me trouwens nog af waarom de topicsstarter zijn IP wil wijzigen.

Gaan wij verder via mail :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan