Ip adres vernieuwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bogey0

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2004
Ik heb de volgende vraag? Ik kan het Ip adres van mijn pc niet vernieuwen. Als ik dit probeer in de dos promt dan krijg ik volgende bericht terug: Er is geprobeerd een bewerking uit te voeren op iets anders dan een socket.
En als ik het probeer in windows xp onder de netwerkverbindingen krijg ik een bericht dat ik contact moet opnemen met de netwerk beheerder of isp. Ik weet zeker dat mijn kabels en andere extrene verbindingen goed zijn, want als ik via de zelfde kabel met andere pc het ipadres probeer te vernieuwen lukt dit altijd.
Ik heb ook geprobeerd een andere netwerk kaart in de pc te doen maar ook dit lukt niet. Ik blij maar het zelfde ip adres krijgen namelijk 169.254.83.149 en ik zou een ip adres in de reeks 192.168.xx.xxx moeten krijgen. Wie kan mij helpen?

Allereerst even de vraag:waarom zou jij je IP adres willen vernieuwen ?
Je ISP geeft je een adres en meestal is dit dan ook voor je gereserveerd maar goed dit terzijde.

Gezien het feit dat je IP adres begint met 169.254 betekent dat Windows zelf maar eentje geeft maar deze range houdt in dat er geen DHCP server actief is
op je netwerk om je een IP adres te geven.
Tik maar eens in dos het commando ipconfig /all
Je ziet waarschijnlijk geen DHCP server staan.

Doe ervolgens eens even je router/modem even uit en aan.

@hangmat:

Kijk eerst even of er een client en het tcp/ip protocol staan geinstalleerd. Verwijder ze en voeg ze daarna weer toe
Unquote

Welk link heeft dit met een 169.254 nr ?

Bedankt voor al die snelle reacties:thumb:

Met die winsockfix was het allemaal weer opgelost:D

Geplaatst door upsidaisy
@hangmat:

Kijk eerst even of er een client en het tcp/ip protocol staan geinstalleerd. Verwijder ze en voeg ze daarna weer toe
Unquote

Welk link heeft dit met een 169.254 nr ?

Op zich niets. Het heeft wel te maken met het TCP/IP protocol, zoals ook uit de reactie van de vraagsteller blijkt. Het gaat er niet om of het geinstalleerd staat, want dat is gezien het APIPA adres wel duidelijk, maar om het verwijderen en weer toevoegen van het protocol en/of de client. Als dat het probleem ook niet oplost, is er waarschijnlijk een probleem met winsock. Zoals ook blijkt.

Mooi dat het werkt.Toch Spyware !

@Hangmat:

Zal dit programmatje onthouden.Goede tip !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan