IP- adres vernieuwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ierisjhu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jul 2010
Hallo iedereen,
ik heb een probleem met mijn laptop;
Wij proberen draadloze verbinding te krijgen met onze router. Helaas lukt dit nog steeds niet en volgens mij ligt dit aan het IP- adres. Met: start > uitvoeren > {cdm} > {IPCONFIG /RELEASE} > {IPCONFIG /RENEW} wil het ook niet lukken.
Ik weet wat het IP- Adres zou moeten zijn maar in mijn laptop staat iets anders. Wel heb ik met deze PC en met mijn iPhone verbinding.
Kan iemand zeggen wat ik fout doe en hoe het wel zou moeten?

Groeten, ierisjhu

Wat is de ip-range van je router?
Wat voor ip krijg je nu op de laptop?

Als je met de verkeerde ip naar het internet gaat en typt www.watismijnip.nl Klopt dan je provider?
Zo nee, dan heb je verbindign met 1 van je buren.
Zo ja, dan heb je verbinding met je eigen provider.

Kun je zonder problemen je email ophalen en verzenden?

Kloppen de beveiligins setting en password in de router met de settings van je wifi verbinding?

Klinkt als een probleem met de verbinding (Rechts onder in de taakbalk). Pas als je verbinding hebt kun je je zorgen gaan maken over IP. Controleer eerst of je verbinding met draadloos hebt.

Klinkt als een probleem met de verbinding (Rechts onder in de taakbalk). Pas als je verbinding hebt kun je je zorgen gaan maken over IP. Controleer eerst of je verbinding met draadloos hebt.

Mee eens, een IP-adres krijg je pas toebedeeld als je draadloze verbinding tot stand is gebracht.
Nu is de hamvraag of je wel verbinding maakt met het juiste netwerk.

uhm even denken hoor,
wij hebben al verbinding geprobeerd te maken met onze WiFi netwerk ding. (ik ben niet zo goed met die benamingen)
Toen heb ik het zelfde wachtwoord ingevoerd als op mijn iPhone en PC...
Nu blijft hij zeggen dat we geen tot slechte verbinding hebben...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan