IP ADRES wat kan ik er mee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kreemers

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
Berichten
632
hallo,
SORRY als deze topic mogelijk verkeerd gepost is. ik heb niet direct kunnen vinden waar ik dit had moeten posten.

staat deze wel op de juiste plek dan de volgende vragen.

IP adres - wat kan ik er mee als ik dit heb van een ander.

ik heb wel eens gehoord dat men dan zien waar je woont zelfs.
is dit ook zo ??? dus wat kan je er wel / niet mee.
 
De provider geeft zijn klanten een ip adres, meestal dynamish (wisselt telkens). De provider weet welke account (adres) bij welk ip hoort, dus langs deze weg kan je dat te weten komen. In theorie dan toch want die informatie gaan ze aan niemand zijn neus hangen als je dat van plan zou zijn :D
 
Een IP-adres kan je zien als je postcode.

Als je op het internet zit hebben de postbodes het druk. Jij verstuurd pakketjes(met data) en jij krijgt allemaal pakketjes(met data) binnen.
Het IP-adres is nodig om er voor te zorgen dat die pakketjes goed aankomen bij jou.

Als jij bijvoorbeeld www.helpmij.nl opvraagt dan stuur jij een verzoek naar de server van helpmij dat jij graag de site er voor wil hebben. De server van Helpmij krijgt dan een IP-adres door waar de weergave van Helpmij naartoe gestuurd moet worden.
Als dat allemaal goed gaat krijg jij dan Helpmij in je browser.
Is het zo dat je geen IP-adres zou hebben dan zal het bijna onmogelijk worden voor de server van Helpmij om de weergave van Helpmij naar jou toe te sturen.

Dus samengevat:
Een IP-adres is nodig om het versturen en ontvangen van data over het internet/een netwerk geordend te laten verlopen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan